Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@19:50:37 GMT

انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی ترامپ و ژنرال حفتر در لیبی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۵۷۰

انتشار جزئیات بیشتری از گفتگوی ترامپ و ژنرال حفتر در لیبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، سه دیپلمات آمریکایی که نامشان اعلام نشده، جزئیات بیشتری از تماس تلفنی اخیر دونالد ترامپ با ژنرال خلیفه حفتر در لیبی را منتشر کرده و گفته‌اند که این تماس به معنای چراغ سبز آمریکا برای حمله خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت لیبی بوده است.

نزدیک به یک هفته پیش نیز کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ با ژنرال خلیفه حفتر درباره آن چه روند مبارزه با تروریسم و اهمیت ایجاد ثبات و صلح در لیبی عنوان شده بود، گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر این منابع اعلام کرده‌اند که گفتگوی ترامپ و خلیفه حفتر چند روز پس از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر به آمریکا و دیدار او با رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته و بخشی از اهداف سفر رئیس جمهور مصر به آمریکا مرتبط با تحولات لیبی و کسب حمایت ترامپ از ژنرال حفتر بوده است.

منابع دیپلماتیک اعلام کرده‌اند که تماس ترامپ با حفتر به تضعیف بیشتر دولت تحت حمایت سازمان ملل در لیبی منجر خواهد شد.

این منابع همچنین طراح اصلی تماس تلفنی ترامپ با ژنرال حفتر را جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا عنوان کرده و تماس اخیر را با برنامه‌ریزی بولتون عنوان کرده‌اند.

لیبی در حال حاضر اوضاع آشفته‌ای دارد و خلیفه حفتر، نظامی بازنشسته ارتش لیبی و فرمانده نظامیان مستقر در شرق این کشور از کمتر از یک ماه پیش عملیاتی را برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور و ساقط کردن دولت فائز سراج که مورد حمایت سازمان ملل است، آغاز کرده است.

کد خبر 4600171

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ خلیفه حفتر جان بولتون لیبی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند تحقیق از فساد مالی ژنرال «فیض حمید» رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان (آی.اس.آی) آغاز شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، روزنامه «اکسپرس تریبون» در گزارشی اظهار داشت دیوان عالی و وزارت دفاع پاکستان تحقیق از ژنرال فیض حمید در ارتباط با پرونده غصب زمین و مال همچنین سوءاستفاده از صلاحیت‌ها را آغاز کرده است.

این گزارش مدعی شد که «معز احمدخان» مالک شهرک خصوصی «تاپ سیتی» در نزدیک فرودگاه اسلام‌آباد به دیوان عالی پاکستان شکایت کرده است.

این تحقیق به دستور دیوان عالی پاکستان و وزارت دفاع این کشور صورت می‌گیرد و ارتش این کشور نیز یک کمیته ویژه را برای انجام این تحقیق تشکیل داده است.

بر اساس این شکایت، در ماه می سال 2017 میلادی شماری از ماموران اطلاعات ارتش پاکستان به دستور فیض حمید به شهرک و دفاتر احمدخان یورش می‌برند و مقداری طلا، الماس، پول نقد را با خود می‌برند.

مالک این شهرک در شکایت خود نوشته است پس از این یورش، فیض حمید و برادرش وعده حل مشکل و بازگرداندن اشیاء گرانقیمت را دادند اما به این وعده عمل نکردند.

ارتش پاکستان: افغانستان از تروریسم حمایت کامل می‌کندهشدار رسانه نزدیک به ارتش پاکستان به طالبان؛ صبر استراتژیک رو به پایان استرئیس پیشین آی اس آی قصد داشت اعضای تحریک طالبان پاکستان را به خانه بازگرداند

ژنرال فیض حمید از سال 2019 تا 2022 مسولیت ریاست سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به عهده داشت و پیش از آن مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان بود.

این ژنرال بازنشسته در پرونده‌های جنجالی زیادی دخیل بوده است. نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان او و جنرال باجوه را عامل سرنگونی حکومت خود می‌داند.

ژنرال فیض حمید اولین مقام پاکستانی بود که در روزهای سقوط حکومت پیشین افغانستان به کابل سفر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن