Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:20:11 GMT

لازمه توسعه جوامع محلی تشکیل کارگروه های کارآفرینی است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۷۷۲

لازمه توسعه جوامع محلی تشکیل کارگروه های کارآفرینی است

به گزارش ایرنا ، علی ربیعی روز پنجشنبه در آیین راه اندازی مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی شهرستان بهاباد از توابع استان یزد با گرامی داشت هفته کار و کارگر( پنجم الی 11 اردیبهشت) اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید جوامع محلی در روستاها و شهرها توسعه پیدا کند و شادی و نشاط بین مردم و جوانان گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ سبب نابسامانی های اجتماعی می شود که برای پیشگیری از آن نیازمند توسعه جوامع محلی هستیم .
ربیعی مسائل اجتماعی و کار آفرینی را بسیار مهم عنوان کرد و افزود : فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم و مسائل بین المللی امروز کار را برای ما تا حدودی پیچیده کرده است .
ربیعی با اشاره به اقدامات مذبوحانه ترامپ و تهدیدهای آمریکا برای ایران در شرایط فعلی با توجه به پیچیدگی و دشواری های خاص خود اظهار داشت: سابقه نداشت در 300 سال تاریخ آمریکا، چنین رئیس جمهوری جنون آمیز رفتار کند و هیچ پای بندی به اخلاق نداشته باشد.
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه مشاغل خرد با نگاه به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال تصریح کرد: در شرایط تحریم برای حفظ اشتغال و یا ایجاد مشاغل جدید باید به سمت توسعه اشتغال خرد حرکت کرد و هم درآمد مردم را افزایش داد که صندوق کارآفرینی امید در این مسیر نگاه و اقدامات خوبی دارد.
ربیعی با بیان اینکه گشودن گره کار بزرگ باید از بازکردن گره کارهای کوچک شروع کنیم ، تاکید کرد : نگاه اول ما گفت و گوهای اجتماعی برای حل مسائل است که باید این بحث مورد توجه صاحب نظران قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: باید تدابیری را اتخاذ کرد تا سیاست هایی که در توسعه جوامع محلی مد نظر است، به نوعی به رشد فراگیر و اشتغال فراگیر در جوامع محلی کمک کند.
وی یادآور شد : مراکز آموزش کارآفرینی در دبیرستان ها و دانشگاه ها و در نهادهای مدنی شهرستان ها و سازمان های مردم نهاد برای درگیر شدن با مسائل و آسیب های اجتماعی و توانمدسازی خانواده ها نیاز به تقویت دارد، که بتوان اعتماد جوامع محلی را جلب کرد .
وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد : باید برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به مشاغل و حرف خرد وام قرض الحسنه پرداخت کرد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم .
رئیس هیئت مدیره صندوق کارآفیرنی امید با اشاره به اینکه باید با ایجاد نهادهای اجتماعی جوامع مدرن را متناسب با فرهنگ عمومی منطقه ایجاد کنیم ، گفت : فقر و بیکاری به تنهایی سبب آسیب های اجتماعی نمی شود.
در مراسم راه اندازی مرکز یادگیری و توسعه اجتماعی اقتصادی بهاباد، محمد علی طالبی استاندار، احمد ترحمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندار ، امام جمعه ، شهردار و رئیس شورای شهر ، بخشداران ، مسئولان اداره ها ، دانشجویان و فعالان اقتصادی حضور داشتند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد .
9877/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی شادی کار و رفاه اجتماعی معاون سیاسی امنیتی مردم نهاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ

به گزارش ورزش ۳۶۰، مهدی محمد نبی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال برای مدیریت حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تدبیری اندیشیده است، اظهار کرد: ۲۴ هفته از رقابت‌های لیگ امسال را پشت سرگذاشتیم و به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شویم. در بالای جدول رقابت سختی بین استقلال و پرسپولیس وجود دارد. به دلیل همین حساسیت‌ها، جلساتی را در فدراسیون برگزار کردیم که طی آن کارگروهی تعیین شد تا همه مسابقات هفته‌های پایانی را با دقت نظارت و بررسی کند و مشکلی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: این کارگروه از همه جهات مسابقات هفته‌های پایانی را نظارت خواهد کرد و تمامی بازی‌ها به دقت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تیم‌ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال درباره واگذاری تیم‌های بزرگ پایتخت اضافه کرد: بخش خصوصی با مطالعه و تجزیه و تحلیل خاص خود وارد عرصه ورزش می‌شود و همه موارد و شرایط را پیش از ورود، ارزیابی کرده است چراکه باید به اهدافش برسد. یکی از این موارد نرخ بازگشت سرمایه است که باید روی آن حساب کرد. از سوی دیگر بحث درآمد پایدار هم مطرح است که این موارد می‌تواند به توسعه فوتبال کمک کند و نتایج آن را در استقلال و پرسپولیس خواهیم دید.

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی دیروز با حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

استقلال تهران هم‌اکنون با ۵۳ امتیاز در رده نخست قرار دارد و پرسپولیس با یک اختلاف امتیاز در جایگاه دوم لیگ برتر جای گرفته است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است