Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-20@03:48:25 GMT

طراحی و ساخت ۳ موشک جدید داخلی + عکس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۷۸۵

طراحی و ساخت ۳ موشک جدید داخلی + عکس

سه موشک جدید «حیدر»، «قمربنی هاشم(ع)» و «دهلاویه هواپایه» با همکاری متخصصان صنعت دفاعی و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش ساخته شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با همکاری متخصصان وزارت دفاع و جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش، سه موشک «حیدر»، «قمربنی هاشم (ع)» و «دهلاویه هوا پایه» طراحی و ساخته شد.

**موشک حیدر

این موشک، موشک هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر است و قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ بیش از یک متر را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**موشک قمر بنی هاشم (ع)

موشک قمر بنی هاشم (ع)، موشک هوا به هوا و هوا به زمین به صورت آتش و رها با برد بیش از ۸ کیلومتر و دارای قابلیت قفل قبل و بعد از شلیک است. 
همچنین قابلیت نصب انواع سیستم‌های جستجوگر برای استفاده در اوضاع مختلف آب و هوایی به منظور اهداف زرهی، تجهیزات زمینی و تجمع نفر‌ها را دارد و در شب نیز می‌تواند شلیک کند.


موشک قمر بنی‌هاشم نصب شده بر روی بالگرد کبرا

**موشک دهلاویه هواپایه

این موشک، موشک هوا به زمین با هدایت لیزری و برد بیش از ۸ کیلومتر و وزن پایین برای اهداف زرهی به صورت نقطه زن با قدرت نفوذ یک متر و و بیست سانتی متر است. 

موشک دهلاویه پیش از این، کارکرد زمین پایه داشت که اکنون به هواپایه ارتقا یافت.

این موشک‌ها اکنون در مرحله تست و آزمایشات مقدماتی قرار دارند و به زودی به صورت تولید انبوه بر روی بالگرد‌های  تهاجمی نصب خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موشک نیروی هوایی موشک حیدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی ِمجموعه‌ی گروه ۴۱۱ رزمی، مهندسی ارتش در بروجرد و سالن سرپوشیده روستای خایان با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • دستگاه پرورش هوشمند گیاهان طراحی شد
  • آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • به ایران به فلسطینی‌ها ساخت موشک را آموزش داد!
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن