Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصمیم ترامپ برای خاتمه دادن به معافیت‌های ایران، با ضربه سختی که به توانایی ائتلاف اوپک پلاس برای هماهنگی کاهش تولیدات نفت خواهد زد، می‌تواند منجر به پایان این توافق شود.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، تصمیم ترامپ برای خاتمه دادن به معافیت‌های ایران، با ضربه سختی که به توانایی ائتلاف اوپک پلاس برای هماهنگی کاهش تولیدات نفت خواهد زد، می‌تواند منجر به پایان این توافق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که تصمیم ترامپ برای خاتمه دادن به معافیت‌های ایران، باعث غافل‌گیری خریداران و کسانی شده است که در هفته‌های اخیر وزارت خارجه آمریکا به آنها وعده تمدید این معافیت‌ها را داده بود.

کاخ سفید اعلام کرد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی توافق کرده‌اند بشکه‌های نفت ایران که از بازارهای جهان حذف می‌شود را جایگزین کنند. هرچند عربستان سعودی در واکنشی سنجیده‌تر اعلام کرده است که تنها در صورت لزوم تولیدات خود را افزایش خواهد داد.

بر روی کاغذ، عربستان سعودی می‌تواند چند صد هزار بشکه در روز به تولید نفت خود بی‌افزاید و همچنان زیر سقف تولید توافق شده با اوپک پلاس باقی بماند، اما این برای جبران نفت از دست رفته ایران، اصلاً کافی نیست، چراکه تمام تلاش کمپین ترامپ، رساندن صادرات نفت ایران به صفر است. صادراتی که در ماه مارچ در سطح ۱.۳ میلیون بشکه در روز قرار داشت.

کامرزبانک در یادداشتی اعلام کرد: عربستان سعودی در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح تولید توافق شده در قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کند. این کشور می‌تواند تا این مقدار را بدون هیچ مشکلی به تولید خود بیافزاید. اما هرگونه افزایش بیشتر از این سطح باعث آشفتگی درون اوپک پلاس خواهد شد و باید دید که آیا عربستان برای انجام چنین اقدامی آمادگی دارد یا خیر؟

عربستان سعودی این بار با تولیدکنندگان دیگر در این زمینه مشورت خواهد کرد. هرگونه هماهنگی با آمریکا می‌تواند باعث از بین رفتن توافق اوپک پلاس شود. این به معنای آن است که عربستان این بار یک‌جانبه عمل نخواهد کرد. سعودی‌ها که سال گذشته از دولت ترامپ رودست خورده‌اند، این بار منتظر خواهند ماند تا پس از کاهش واقعی عرضه در بازار، شیرهای نفت خود را باز کنند و به نظر می‌رسد هرگونه افزایش تولید، با هماهنگی اعضای اوپک پلاس صورت بگیرد.

اولیور جاکوب، رئیس پتروماتریکس، به بلومبرگ گفت: عربستان سعودی حالا در موقعیت سختی قرار گرفته است که باید با کاهش تولید، اتحاد خود با روسیه را حفظ کند و با افزایش تولید خود اتحاد خود با آمریکا را اثبات کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ معافیت توافق اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد