Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@07:56:57 GMT

میانگین بارندگی در استان کرمانشاه به 765 میلی متر رسید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۹۴۴

میانگین بارندگی در استان کرمانشاه به 765 میلی متر رسید

علی محمد زوراوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 403 میلی متر بوده 90 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 80 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت بیشترین بارش در شهر پاوه با یک هزار و 440 میلی متر اتفاق افتاده تا میانگین بارش این منطقه به ترتیب 91 و 112 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره بلند مدت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زواروند خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون همچنین میانگین بارش باران در گواور به یک هزار و 33 میلی متر، جوانرود به 990 میلی متر، گیلانغرب به 903 میلی متر و دالاهو به 895 میلی متر رسیده تا بعد از پاوه پر بارش ترین نقاط استان باشند.
معاون هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از سومار با 418 میلی متر به عنوان کم بارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری یاد کرد و گفت: در عین حال بارش های این شهر مرزی نسبت به سال قبل 45 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 67 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: بعد از سومار، شهرهای سنقر و کلیایی با 598 میلی متر، کوزران با 582 میلی متر و قصرشیرین با 605 میلی متر کمترین بارش های امسال را به خود اختصاص دادند.
زوراوند میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز 677 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی قبل که 269 میلی متر بود 152 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 73 درصد رشد نشان می دهد.
3033/7458
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بارش باران هواشناسی متر میلی میانگین 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۲ تا ۷ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و شمال کشور پیش‌بینی می‌شود، در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز فلات مرکزی با مقدار میانگین ۱۲.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و حوضه دریای خزر با مقدار میانگین ۱۴.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های کشور در هفته جاری خواهند بود.

همچنین حوضه آبریز قره قوم با مقدار میانگین ۲.۶ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۲۰.۷ میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه قره‌سو و گرگان با متوسط بارش ۳۹.۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۸۵ میلی‌متر و کویر درانجیر با مقدار میانگین ۲۵.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۱.۶ میلی‌متر و هراز و قره‌سو با مقدار میانگین ۳۹.۷ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۶.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های گلستان، مازندران و یزد با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6085566 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • چهارمحال و بختیاری همچنان دومین استان خشک کشور