Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@10:14:36 GMT

بازگشت سرما و سکوت به سکوهای بنیان دیزل (عکس)

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۰۸۴

روزهای کم تماشاگر ورزشگاه بنیان دیزل را این روزها بار دیگر شاهد هستیم.

به گزارش ورزش سه، در حالی که در اکثر بازی های خانگی تیم ماشین سازی تبریز در این فصل شاهد حضور قابل قبول تماشاگر در ورزشگاه بنیان دیزل بودیم، در چند بازی اخیر اما بار دیگر روزهای سرد و ساکت را بر روی سکوهای این ورزشگاه شاهد هستیم.

 

در بازی امروز نیز همانند بازی قبلی ماشین سازی، تعداد بسیار کمی از هواداران ماشین فوتبال آذربایجان برای تشویق سبزپوشان در ورزشگاه بنیان دیزل حضور یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد که اهمیت پایین بازی های ماشین سازی در این امر نقش بسزایی دارد چرا که در بازی های حساس این تیم همواره شاهد اتحاد هواداران تراکتور و ماشین بوده ایم.

 

 

ماشین سازی تبریز

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  شگفتی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کود «تریپل سوپر فسفات» (TSP) با بیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین تولید کننده کود سوپر فسفات تریپل در کشور است، گفت: این کود فسفاته، جامد بوده و برای تولید آن از واکنش اسید فسفریک و خاک فسفات استفاده می‌شود. به جهت سهولت استفاده، تریپل سوپر فسفات عمدتا به صورت گرانولی GTSP)) تولید می‌شود.  

وی در خصوص روش تولید کود تربیل سوپر فسفات، افزود: ساخت تریپل سوپر فسفات طی دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول از واکنش اسید سولفوریک با آپاتیت خاک فسفات اسید فسفریک به دست می‌آید و در مرحله دوم اسید فسفریک را از گچ جدا کرده و پس از تغلیظ مجددا آن را روی آپاتیت خاک فسفات می‌ریزند؛ بدین ترتیب تریپل سوپر فسفات حاصل می‌شود.

شگفتی درباره مزایای کود تریپل سوپر فسفات گفت: کود تریپل سوپر فسفات، بیشترین غلظت فسفات را در بین کود‌های فسفاته دارد به گونه‌ای که میزان P۲۰۵ در دسترس آن بیش از ۴۶ درصد است. همچنین از آنجا که حدود ۹۰ درصد از فسفر موجود در ساختار آن محلول است به راحتی در دسترس گیاه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای کود سوپر فسفات تریپل، برخورداری آن از عناصر میکرو و ماکرو مغذی برای گیاه کلسیم به میزان ۱۵ درصد سولفات به میزان دو درصد آهن به میزان یک درصد و سایر عناصر است. فسفات موجود در این کود تنه گیاهان را تقویت کرده و مقاومت آن‌ها را در برابر بیماری‌ها و آفات افزایش می‌دهد.

شگفتی تاکید کرد: کود سوپر فسفات تریپل تولیدی این شرکت در مقایسه با کود‌های وارداتی که دارای میزان فلزات سنگین بخصوص کادمیوم بالا هستند عاری از کادمیوم و سایر فلزات سنگین است.

وی با بیان اینکه این کود برای تمام محصولات باغی و زراعی و صیفی مناسب است، افزود: برای استفاده از این کود، نخست،  بر اساس آنالیز خاک، میزان فقر فسفر مشخص شده سپس طبق آنالیز آن میزان استفاده مشخص می‌شود.

وی در خصوص روش مصرف کود سوپر فسفات تربیل توضیح داد:روش مصرف کود، بر اساس پخش یکنواخت است. در این روش قبل از کشت کود بطور یکنواخت پخش شده و با خاک مخلوط می‌شود. این روش در خاک‌هایی که سطح فسفر آنها پایین یا متوسط باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: کارانی کمتری نسبت به روش نواری دارد و بنابراین میزان مصرف کود در روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک بایستی دو تا چهار برابر باشد تا بتوان محصولی مساوی با روش نواری بدست آورد.

وی تاکید کرد: بنابراین روش پخش کردن و مخلوط کردن با خاک هنگامیکه مقدار زیادی فسفر برای افزایش محصول مورد نیاز باشد، اقتصادی و عملی نیست.

شگفتی، روش نواری را مدل دیگر استفاده از این نوع کود‌ها دانست و در خصوص نحوه اجرایی کردن این مدل گفت: در روش نواری، فسفر هنگام عملیات کاشت بصورت نواری در نزدیک بذر قرار داده می‌شود. این کود معمولاً ۲.۵-۵cm در کنار و زیر ردیف بذر قرار داده می‌شود.

وی افزود: کود‌های فسفاتی حتما باید قبل از زمان کاشت و به صورت جای‌گذاری عمقی مصرف و ترجیحا با استفاده از دستگاه کودکار بذرکار در زیر بذور جای‌گذاری شود. معمولا این ترکیب برای انواع خاک با دامنه pH اسیدی و قلیایی ملایم مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان کود پاییزه شناخته می‌شود.

شگفتی، همچنین مزیت این محصول را نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، درصد پائین عناصر سنگین در این نوع از کود‌ها دانست و گفت: در نمونه‌های مشابه خارجی، درصد عناصر سنگین اعم از آرسنیک و کادمیوم بسیار بالا است ولی با سرمایه گذاری‌ای که در حوزه تحقیق و توسعه انجام دادیم، موفق شدیم تا در نسخه بومی سازی ani  میزان و درصد این عناصر سنگین را کاهش دهیم.  

وی افزود:  این شرکت طبق پروانه چیزی حدود ۱۰۰ هزار تن در سال تیراژ تولید دارد که  تا ۲۰۰ هزار تن در سال هم قابل افزایش است.

این فناور حوزه صنایع شیمیایی تاکید کرد: دولت ۲۵۰ هزار تن در سال کود وارد می‌کند و ما در شرکت کیمیاداران کویر با انجام طرح‌های تحقیق و توسعه و بومی سازی این کود توانسته ایم کشور را از واردات آن  بی نیاز کنیم  و با بومی سازی این محصول  ۳۷ میلیون دلار سالانه صرفه جویی ارزی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • بومی‌سازی کود «تریپل سوپر فسفات» توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان
  • دو ستاره سابق شاهد یک اتفاق عجیب!
  • صحنه هایی زیبا از بازگشت اسون گوران اریکسون به ورزشگاه تیمی که بیش از 40 سال پیش با آن قهرمان جام یوفا شد / فیلم
  • آتش‌بازی هواداران ملوان روی سکوهای سن‌سیروس +فیلم
  • تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور به روزهای پایانی رسید
  • سکوت برناردو در مورد پنالتی جنجالی شکست
  • کانکت پلاس پلی برای بازگشت نخبگان و تأسیس شرکت دانش بنیان
  • سامانه بارشی جدید بارشی در استان زنجان حاکم می شود