Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:46:58 GMT

کارگران نقش فراوان در امنیت و اشتغال ایفا می کنند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۱۱۱

کارگران نقش فراوان در امنیت و اشتغال ایفا می کنند

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: با وجود اینکه دشمن برای به التهاب کشیدن جامعه و سواستفاده از اعتراض های جامعه کارگری برنامه ریزی کرده اما کارگران بی توجه به آن با حضور در جبهه تولید نقش فراوان در امنیت و اشتغال ایفا می کنند.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه درآیین تجلیل از کارگران نمونه هرمزگان به مناسبت هفته کار و کارگر اظهار داشت: جامعه کارگری همانطور که در سال های گذشته اجازه چنین کاری به دشمن نداده است در سال جاری هم نخواهد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همیشه تحلیل های دشمن از مردم ایران اشتباه بوده و امسال نیز نخواهد توانست به اهداف خود دست یابد و تحریم نفتی که برای به صفر رساندن صادرات این منبع درآمدی کشور آغاز کرده شکست خواهد خورد.
رییس شورای اداری هرمزگان اضافه کرد: این کار دشمن مشکلات برای کشور ایجاد می کند ولی مردم و مهندسان جایگزینی برای آن می یابند.
همتی افزود: همه مردم ایران کارگر هستند و کارگران همیشه در تحول های اجتماعی حضور و نقش پررنگی داشته و جتی پیشتاز هم بوده اند.
وی اضافه کرد: امسال که سال ویژه ای است و عبور از آن موجب گشایش درهای تازه ای برای سرعت گرفتن پشرفت و عمران کشور می شود به مانند گذشته در لحظه ی آن کنار کارگران هستیم.
استاندار هرمزگان افزود: این سال را همه با هم، با امید وهمدلی و همراهی برای کاهش مشکل ها و پشت سر گذاردن تحریم های دشمن، همانگونه که در سال گذشته مشکل ها مدیریت شد تلاش می کنیم.
همتی یاد آور شد: اگر سال گذشته و ماجرای جابه جایی مالکیت آلومینیوم المهدی تلاش نمی شد اتفاق هایی مشابه شرکت نیشکر هفت تپه رخ می داد.

** نگرانی استاندار هرمزگان از بیکار شدن هزاران کارگر در بندرشهید رجایی
وی افزود: اکنون نگرانی بیکار شدن 15 تا 20 هزار کارگر در بندر شهید رجایی را داریم و از تامین اجتماعی خواسته شده برای پرداخت بیمه بیکاری به این افراد آمادگی داشته باشد.
رییس شورای اداری هرمزگان خاطر نشان کرد: تمام تلاش و توان خود را برای مدیریت شرایط و جلوگیری از این اتفاق بکار گرفته ایم و امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد.

** واردات باید متناسب با شرایط و نیاز کشور مدیریت شود
استاندار هرمزگان اظهار داشت: کشور در شرایط تحریم است و با ارز موجود باید نیازهای ضروری کشور را وارد کرد.
همتی ادامه داد: اکنون باید دید نیاز ضروری کشور چیست و مواد اولیه و ماشین آلات تولید به کشور وارد شود که این کار توسط دولت انجام می شود.

*** بهترین فضا برای جذب سرمایه گذاران در هرمزگان فراهم شود
رییس شورای اداری هرمزگان بیان داشت: مردم، مدیران، ائمه جمعه، فرهنگیان، کارگران و همه اقشار کمک کنند بهترین فضا برای جذب سرمایه و سرمایه گذاران فراهم شود.
همتی افزود: با ایجاد این فضا می توان سرمایه گذاران سراسر کشور را به این استان کشاند و سرمایه گذاری های آنان به بهبود معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم هرمزگان کمک می کند.

** آمادگی استاندار هرمزگان برای واگذاری کاخ سفید استانداری
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به منابع دستگاه های اداری در مرکز شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: املاک این اداره ها شناسایی شده اند که نزدیک به 10 هزار میلیارد ریال ارزش دارند.
همتی ادامه داد: با بکارگیری این منابع می توان کارهای مختلفی در هرمزگان برای مردم و آبادانی هرمزگان انجام داد که پیگیر آن هستم.
وی ادامه داد: حتی اگر سرمایه گذاری برای تغییر کاربری ساختمان کاخ سفید استانداری به هتل پیدا شود، آن را به عنوان اولین ساختمان واگذار کرده و استانداری را در جای دیگری احداث می کنم.

** جامعه کارگری 2 سوم جمعیت هرمزگان را تشکیل می دهند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این آیین اظهار داشت: جامعه کارگران دو سوم جمعیت استان را تشکیل می دهند و این استان دارای 350 هزار کارگر و 322 هزار کارگر بیمه شده زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است.
محمد علی سلیمی اشاره کرد: شماری از کارگران هم در زیر پوشش سایر بیمه ها مانند صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر و بیمه سلامت قرار دارند.
وی ادامه داد: این استان دارای 28 انجمن ورزشی است که سال گذشته موفق به کسب هشت مدال طلای کشوری شدند.
وی بیان داشت: همچنین در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و 2 میلیون و 510 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در این استان پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: یک هزار و 550 دانش آموخته دانشگاهی در سال گذشته با شرکت در طرح کارورزی آموزش دیده و برخی از آنان جذب بازار کار شدند واین استان کمترین تنش را در بخش کارگری دارد.
2 کارگر نمونه، یک واحد تولیدی نمونه و یک گروه کار نمونه ، 9 واحد تولیدی تولیدی نمونه شایسته تقدیر، سه کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار نمونه به مناسبت هفته کارگر ( 5 تا 11 اردیبهشت) در جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار نمونه و واحدهای تولیدی هرمزگان تقدیر شدند.
همچنین در پایان این آیین اجرای طرح ارایه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی آغاز شد که بر اساس آن 65 خدمت به صورت غیر حضوری به مردم داده می شود.
3219 / 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كارگران دشمن هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاظم وطن خواه اظهار کرد: خدمات آزمایشگاهی در حوزه سلامت کمتر دیده می‌شود، هرچند حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تشخیص‌های حوزه سلامت منتج از آزمایش‌هاست که نشان دهنده جایگاه و اهمیت آزمایشگاه است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۸ هزار آزمایشگاه در سطوح مختلف در کشور داریم که باید دسترسی به موقع و خدمات منصفانه و با کیفیتی را برای مردم فراهم کنند.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت اظهار کرد: در این زمینه برنامه ایجاد شبکه آزمایشگاهی را از سال گذشته دنبال کرده ایم، به این منظور که در اقصی نقاط کشور حتی مکان‌های صعب العبور آزمایشگاه‌های نمونه حضور داشته باشند و نمونه‌های آزمایشگاهی به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع داده شوند.

وطن خواه افزود: به عبارت دیگر در این طرح هیچ فردی به خاطر یک کیت تخصصی لازم نیست از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر و مراکز استان‌ها سفر کند. خدمات باید در دسترس مردم باشد و در قالب این طرح نمونه گیری از آنها انجام می‌شود و پس از ارجاع آزمایش، نتایج نیز به موقع در دسترس آنها قرار می‌گیرد.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان این که این طرح از سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب شروع شده و نتایج خوبی به همراه داشته است، اظهار کرد: امسال بقیه دانشگاه‌ها نیز به این برنامه پیوسته و طرح به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وطن خواه تصریح کرد: به جز ایجاد دسترسی برای مردم، این طرح با توجه به تحریم‌ها و محدودیت منابع ارزی در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی، موجب بازآرایی و بهره برداری بهینه از منابع نیز خواهد شد و از موازی کاری‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • تأمین رفاه و امنیت مسافران در اولویت راه آهن
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !