Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:12:42 GMT

اولین دیدار رهبران روسیه و کره شمالی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۱۳۵

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) در اولین نشست با رهبر کره‌شمالی در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره روسکی با او دیدار کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاروان کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی حدود ۳۰ دقیقه پس از ورود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به جزیره روسکی وارد شد و این در حالی است که هتل محل اقامت او دقیقا در نزدیکی محل دیدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم استقبال رسمی در میدانی نزدیک ورودی اصلی ساختمان این دانشگاه برگزار شد. تدابیر امنیتی در این شهر و جزیره روسکی پیش از این نشست به شدت افزایش یافته بود. خصوصا پلیس و کارکنان سرویس امنیتی این دانشگاه اطراف ساختمان "اس" و مبادی ورودی سایر ساختمان‌ها را بستند. پوتین با هلی‌کوپتر وارد جزیره روسکی شد.

پوتین مذاکراتش با رهبر کره شمالی را با ذکر این نکته که کرملین به تلاش‌ها در جهت حل و فصل بن بست هسته‌ای کره شمالی کمک می‌کند، آغاز کرد.

رهبر روسیه ضمن خوشامدگویی به اون به وی به دلیل انتخاب مجددش به عنوان رهبر کره شمالی تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این دیدار می‌تواند به توسعه روابط و حل و فصل مساله هسته‌ای کره شمالی کمک کند.با این حال گفت که کارهای زیادی برای توسعه روابط باید انجام گیرد.

وی همچنین از تلاش‌های کره شمالی برای بهبود روابط با آمریکا استقبال کرد و گفت مذاکرات باید به درک بهتر برای اقدامات لازم روسیه در جهت حمایت از این گفتگوها کمک کند.

کیم جونگ اون نیز ضمن تبریک به پوتین برای پیروزی‌اش در انتخابات سال گذشته از وی به خاطر دعوتش برای برگزاری اولین دیدار میان رهبران دو کشور و سفر وی از مسکو برای دیدار با وی تشکر کرد و گفت: از شما سپاسگزارم به خاطر دعوت از من و گذاشتن وقت برای دیدار با من به رغم مشغله بسیار و همچنین سفر هزاران کیلومتری برای آمدن به اینجا از مسکو برای دیدار با من.

وی خطاب به پوتین ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند به تحکیم و تقویت روابط میان مسکو و پیونگ یانگ کمک کند.

اون گفت: همانطور که فرمودید امدوارم دیدار ما به تقویت دوستی دیرینه و روابط عمیق میان کره شمالی و روسیه کمک کند. اوضاع در شبه جزیره کره در حال حاضر توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. امیدوارم مذاکرات ما رخداد مهمی در ارزیابی این شرایط با یکدیگر و تبادل دیدگاه‌ها در باره این شرایط و حل وفصل این مساله با کمک یکدیگر شود.

وی افزود: امیدوارم تبادل نظر واقعی و حقیقی داشته باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روسیه کره شمالی دیدار رهبران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • «پوتین» با هوش مصنوعی بازیگر شد
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی