Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@03:00:45 GMT

شکست یا عبرت در طبس- مهدی طاهری کُندَر*

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۱۶۳

شکست یا عبرت در طبس- مهدی طاهری کُندَر*

حکیم مطلق آن پرودگار قادر و متعال هر از چند گاه بر همه قدرت طغیانگر بشر با ابتدایی ترین ابزار چالشی ایجاد می کند تا او بداند هر چه می داند از آن پروردگار است و هر موقع اراده کند آن را می تواند نابود سازد.
گاه پشه ای را مامور می سازد تا همه توان نمرود را بازیچه گرداند یا به گنجشککانی ماموریت می دهد تا پیلان دژ افکن و مردان مغرورش را آماج سجیل سازد، گاه باد را، گاه صوت را، گاه امواج درونی زمین را حتی برق آسمان را مامور فرو کشیدن نخوت انسان می کند که همه از در رحمت برای عبرت انسان در عدم عصیان او و فلاح و رستگاری اش رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاش بشر می فهمید که خدا او وقتی به او فرمان می دهد:' فاعتبروا یا اولی البصار ...' او را به چه فهمی رهنمون گشته است و این زمان فرعون عصر همان مستکبر طاغی که خود را باقی جهان می داند بر ملتی که جز اتکالشان به الله نبود.
در شامگاهی با پیچیده ترین طرح نظامی و مدرنترین تجهیزات خود در گوشه از زمین خدا به نام طبس وارد می شود که به گمان خود از دید همه پنهان گشته اند و هیچ راداری قادر به رصدشان نیست، اما غافل از آنکه مردی از تبار علویان دستانش شبانه رو به آسمان خدا است و برای مردمش از خدای خویش پناه می خواهد.
و لبیک آسمان به گوش ذرات شن رسید و شن همه ابهت این طاغی را درهم ریخت، اما درسی که باید نگرفت و گام بر راه تظلیل نهاد. باشد که بزودی از هم فرو پاشد که ' ان الباطل کان ذهوقا'
در پنجم اردیبهشت 59 مداخله نظامی آمریکا در ایران، با انهدام و از کارافتادن چند فروند از هواپیماها و چرخبال (هلیکوپترهای) آنها در صحرای طبس به شکست انجامید.
درحمله مفتضحانه با طوفان شن که از آسمان بر این گروه فرود آمد خدا طومار آنها را در هم پیچید و در نهایت از متجاوزان بقایای اجساد، بالگرد ها و هواپبماهای آمریکایی منهدم شده به جا ماند.
سالروز عبرت طبس بر همه دیدگان بیدار مبارک باد.
روانشناس و فعال اجتماعی
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 برق جهان زمین آمریکا آمریکایی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره نامساعد بودن شرایط دسترسی مردم به پزشک متخصص در سطح کشور، گفت: وزارت بهداشت باید فکری به حال توزیع متناسب پزشک متخصص در استان‌ها کند. - اخبار سیاسی -

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره معضل کمبود پزشک متخصص در شهرستان‌ها و مراجعه مردم به مراکز استان‌ها برای دسترسی به پزشک، گفت: متاسفانه علی‌رغم اینکه پیشرفت‌ها و توسعه‌های فوق العاده‌ای در حوزه بهداشت و درمان در کشور داشته‌ایم اما در حوزه دسترسی مردم به پزشک متخصص و فوق تخصص دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم.

وی افزود: در حوزه تربیت نیروی متخصص، دسترسی به تجهیزات، دارو و ... نقاط ضعفی داریم. در استان‌ها و مخصوصا مناطق محروم توزیع پزشک متخصص و فوق تخصص توزیع پزشک متخصص متناسب با جمعیت نیست. به عبارتی اگر تعداد پزشکان متخصص تهران را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که چه درصد زیادی از پزشکان متخصص در تهران متمرکز شده اند.

طاهری با بیان اینکه میزان دسترسی به پزشکان متخصص در شهرستان‌ها خیلی محدود است، ادامه داد: رفت و آمد و مسافرت‌های درمانی در کشور فوق العاده زیاد است و ما حتی پزشک عمومی، پرستار و ماما را در خیلی از شهرستان‌ها در دسترس نداریم.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تربیت نیروی انسانی از نظر کمی در کشور نسبت به استانداردهای موجود جهانی دچار کمبود است ولی متخصصان سلامت معتقدند که دلیل این کمبود این است که این تربیت شده‌های حوزه سلامت اقدام به مهاجرت می‌کنند و در کشور باقی نمی مانند.

وی بیان کرد: ما باید معافیت‌ها و امکاناتی را در اختیار این افراد قرار دهیم تا مشتاق شوند که در کشور بمانند. راهکار حل خیلی از این مشکلات این است که نیروی انسانی به نحوی تربیت شود که نیاز کل کشور را پوشش دهیم. این امکان در حال حاضر وجود ندارد و باید وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس فکری برای حل این مشکل بکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانوی فسایی با مصالح سنتی تنور نان بریزه می سازد
  • مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم
  • تارانتینو نظرش عوض شد ؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد
  • وعده صادق؛ عملیات تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • ابهت گنبد پوشالی اسرائیل برای همیشه در هم شکست
  • فیلم/ خادمات اون حرمو فرش کنن با نای حسین طاهری
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد
  • قدردانی از درس عبرت سپاه به دشمنان ملت ایران