Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@12:05:40 GMT

تکذیب خبر فروپاشی کاخ کیومرث در داراب

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۱۴

داوود مرادی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خبری مبنی بر فروپاشی بنای تاریخی کاخ کیومرث در شهرستان داراب منتشر شده که دور از واقع و مغرضانه نگاشته شده است.

وی ادامه داد: فرد منتشر کننده این خبر کذب در موقعیت‌های دیگر نیز اقدام به انتشار اکاذیب کرده و بدون توجه به اقدامات انجام گرفته در جهت مرمت و حفظ بناهای تاریخی داراب، به بزرگ‌نمایی کاستی‌های احتمالی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب تصریح کرد: در این خبر قید شده که کاخ کیومرث متعلق به دوران ساسانی است در حالی این بنا در پرونده ثبتی که در اداره میراث فرهنگی موجود است مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی و از خانه‌های تاریخی به شمار می‌رود.

مرادی بیان کرد: یکی از دیوارهای کاخ کیومرث بر اثر بارندگی شدید، تا حدی آسیب دیده اما کلیت بنا پابرجاست و عدم مقاومت بناهای خشتی در برابر بارندگی شدید امری طبیعی است.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر برای بیشتر بناهای تاریخی خشتی در سطح کشور به ویژه مناطق سیل‌زده مشکلاتی به وجود آورده، به بخش‌هایی از آنها صدمه زده است و این موضوع مختص داراب نیست.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی فارس به جمع‌آوری فهرست آثار تاریخی استان فارس که در سیل دچار تخریب شده‌اند، پرداخته و وضعیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر