Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:55:29 GMT

هنرستان های مازندران یکهزار نیروی متخصص کم دارند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۱۸

هنرستان های مازندران یکهزار نیروی متخصص کم دارند

ساری – ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از کمبود یک هزار و 76 نیروی انسانی متخصص در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش برای مدارس استان در سال تحصیلی آینده خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار نظری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مقام معلم در قائمشهر گفت : با توجه به استقرار نظام آموزشی جدید و سه ساله شدن شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش ، هنرستان های استان 214 کلاس درس و 233 کارگاه هم کم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان اعتبار ارزیابی شده برای تجهیزات هنرستان های استان را 15 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این مبلغ پیش از آغاز سال تحصیلی 99-98 تامین شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخریبی بودن 32 درصد از مدارس استان ، گفت که این و ضعیت هم مشکل کمبود فضای آموزشی در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش را تشدید کرده است .
نظری کمک های خیرین برای رفع مشکل فضای آموزشی را ناکافی دانست و توضیح داد : برای بازسازی یک مدرسه 12 کلاسه حداقل چهار میلیارد تومان نیاز است .
** بازنشستگی چهار هزار و 200معلم در سال تحصیلی جدید
این مسئول همچنین از نازنشستگی چهار هزار و 200 معلم مازندرانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : این در حالی است که ورودی ما به آموزش و پرورش 500 نفر است .
وی با اعلام اینکه تا سال 1400 در کل کشور قریب به 300 هزار معلم بازنشسته می شوند ، افزود : بازنشستگی زودرس نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل نظام آموزشی است .
7334/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كمبود معلم مازندران مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: یک تیم ۳ نفره در یکی از استان‌های غربی کشور که اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی می‌کردند دستگیر شدند.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کلاهبرداری با شگرد اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی، گفت: با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن این کارت‌ مشخص می شود.   سرهنگ عبداله چولکی افزود: در پی دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه افرادی اقدام به جعل مدارک تحصیلی و آموزشی و سپس تبلیغ و فروش آنها از طریق فضای مجازی در سطح کشور می‌کنند، پیگیری این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.   این مقام انتظامی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و تحقیقات، پلیس کارگاه‌هایی را در این رابطه در یکی از استان‌های غربی شناسایی و توقیف کرد.   معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه در بررسی از تجهیزات به دست آمده از متهمان حدود یک هزار فقره انواع اسناد و مدارک جعلی که در فضای مجازی توسط آنان جهت تبلیغ و فروش بارگذاری شده بود کشف شد، گفت: در پیگیری و بررسی از کارگاه مذکور تعداد قابل توجهی از انواع اسناد و مدارک جعلی شامل: ریزنمرات تحصیلی، دیپلم، پیش دانشگاهی، گواهی موقت پایان دوره متوسطه، انواع گواهی‌های مهارت فنی و حرفه‌ای، هولوگرام و امهار مختلف به همراه آلات و ادوات تخصصی جرم جعل کشف شد.   وی با اشاره به اینکه اقدام سریع پلیس آگاهی در شناسایی و دستگیری متهمان منجر به عقیم ماندن اهداف آنان شد، تصریح کرد: ۳ نفر از متهمان اصلی دستگیر شدند که در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب تحویل زندان شدند.   سرهنگ چولکی با بیان اینکه تصویب مجازات‌های سنگین و بازدارنده باعث پیشگیری از وقوعات مشابه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک در خصوص کارگاه‌های جعل اسناد و تولید کالای تقلبی جهت بررسی به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.   وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب باشید در دام جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی هستند گرفتار نشوید زیرا صدور این کارت‌ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می‌شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت‌های متفرقه مشخص می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • پرورش نیروی کار ماهر در ۵۵۱ هنرستان در خوزستان
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری