Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@03:12:08 GMT

برگزاری نخستین جشنواره شعر کُردی هورامان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۴۳

برگزاری نخستین جشنواره شعر کُردی هورامان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پریسا محمدی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را یکی از برنامه‌های مستمر این اداره کل در سال‌های اخیر دانست و گفت : برگزاری این جشنواره‌ها در سال ۹۸ با همکاری و همراهی موسسات فرهنگی ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تمرکز زدایی را یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری دانست و گفت : در نظر داریم در هر شهرستان در طول سال یک رویداد فرهنگی هنری برگزار کنیم.

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از همراهی‌های همیشگی امام جمعه پاوه در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان، گفت: جا دارد از فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر و سایر مسئولان و فعالان فرهنگی این شهرستان بابت همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان قدردانی کنم.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر آموزش شعر کُردی، برگزاری جشنواره‌های شعر را در تقویت زبان و فرهنگ کُردی بسیار موثر دانست و گفت: این اداره کل از برگزاری چنین جشنواره‌های حمایت می‌کند.

محمدی با بیان اینکه شعر کُردی با آموزش ماندگار می‌شود، افزود: توجه به شعر جزء زیرساخت‌های فرهنگی جامعه است که باید بیشتر به آن توجه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه نیز در این جشنواره گفت: حدود ۶۰۰ اثر از استان‌های ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه به دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر کُردی هورامان با گویش‌های هورامی، سورانی و کلهری رسیده است که از این تعداد ۲۲ اثر پذیرفته شده است.

هدایت محمودی افزود: دبیرخانه دائمی شعر کردی هورامان در سال ۱۳۹۶ در پاوه افتتاح شد.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری جشنواره شعر کُردی هورامان در سال ۹۸ با همکاری و همراهی موسسات فرهنگی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مطبوعات معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بافت تاریخی اردکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مصطفی سپهری با اعلام این خبر گفت: این رویداد توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری اردکان با هدف افزایش نشاط و شادابی عموم شهروندان و گردشگران نوروزی برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان افزود: اجرای بازی‌های بومی، محلی، ورزش زورخانه‌ای، نمایش و تئاتر خیابانی و اجرای زنده صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه‌های این رویداد است.

وی اضافه کرد: این رویداد از ۲۹ اسفند ماه آغاز و تا ۹ فروردین ماه در بافت تاریخی اردکان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بررسی زیرساختهای جشنواره ورزش‌های آبی در دریاچه ارومیه
  • برگزاری رویداد‌های فرهنگی در بافت تاریخی اردکان
  • نخستین سمپوزیم بین‌المللی شیراز در زمان قاجار برگزار می‌شود
  • نخستین سمپوزیم بین المللی شیراز درزمان قاجار برگزار می‌شود
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی هنری «اتقان» منتشر شد
  • فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» منتشر شد
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ مورد جشنواره های فرهنگی ورزشی شهری و بومی محلی در پارس آباد
  • برگزاری نوروزگاه در میاندوآب
  • برگزاری جشنواره زیباترین سفره هفت سین
  • برگزاری جشنواره غذاهای محلی افغانستانی در سمنان