Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-19@09:50:53 GMT

عرضه اینترنتی گوشت به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۴۵

سایت‌های اینترنتی عرضه‌کننده گوشت قرمز که از اواخر سال گذشته به تنظیم بازار این محصول ورود کردند با قطع شدن ارز دولتی واردات گوشت قرمز و تبدیل شدن آن به ارز نیمایی می‌گویند که مانند قصابی‌ها با بالا رفتن قیمت، مشتری‌شان قدری کمتر از گذشته شده است. آفتاب‌‌نیوز : از اواخر سال گذشته که قیمت گوشت قرمز افزایش یافت و دولت تصمیم گرفت تا از طریق واردات و با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی این محصول پروتئینی را به صورت یارانه‌ای برای مردم تأمین و توزیع کند، برخی سایت‌های اینترنتی که در این زمینه کار می‌کردند عرضه اینترنتی گوشت قرمز را در کنار دیگر محصولات پروتئینی به صورت تنظیم بازاری آغاز کردند و روزانه حدود ۵۰۰۰ تن ظرفیت توزیع در استان تهران داشتند که به گفته خودشان می‌توانستند در صورت حمایت دولت کارشان را به عنوان یک استارت‌آپ اینترنتی توسعه دهند اما پس از تعطیلات نوروزی اعلام شد که ارز دولتی برای واردات گوشت قرمز حذف شده و جای خود را به ارز نیمایی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئله سبب شد تا قیمت گوشت قرمز که با ارز نیمایی وارد می‌شود تقریباً با نرخ بازار آزاد برابری کند و اساساً فلسفه تنظیم بازار آن زیر سوال برود. حال این سوال به وجود می‌آید که برخی از این سایت‌های اینترنتی فروش گوشت که اساساً با فلسفه تنظیم بازار گوشت قرمز و حذف شدن صف‌های طولانی مردم برای تأمین گوشت راه افتادند و آغاز به کار کردند، امروز چه می‌کنند؟
در این رابطه عمل فیاضی - مدیر فروش یکی از سایت‌های اینترنتی فروش گوشت - به ایسنا گفت: سامانه اینترنتی ما از بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز به کار کرد و از ۲۸ اسفند ماه عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری با نرخ ارز دولتی را آغاز کرد. هم‌اکنون نیز گوشت قرمز را با ارز نیمایی هم عرضه می‌کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که برخی مسئولان اعلام کردند که عرضه اینترنتی گوشت قرمز نیمایی تخلف است، گفت: از این مسئله اطلاعی نداریم چرا که شرکت پشتیبانی امور دام و دیگر دستگاه‌های متولی این محصول را برای ما تأمین می‌کنند و ما آن را عرضه می‌کنیم و توزیع ما تغییر چندانی نسبت به گذشته نداشته که البته با افزایش قیمت گوشت قرمز، مسلماً قدری قدرت خرید مردم کمتر می‌شود و هم اکنون با کاهش مواجه شده است.
همچنین گودرزی - مدیر یکی دیگر از سایت‌های فروش اینترنتی گوشت - اینگونه توضیح داد که قیمت گوشت قرمز نسبت به قبل از عید ارزان‌تر شده و هم اکنون یک کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی قطعه‌بندی شده (ران) ۱۰۸ هزار تومان فروخته می‌شود در حالیکه برخی از سایت‌ها گوشت استرالیایی را ۹۹ هزار تومان می‌فروشند که آن هم ۹۰۰ گرم است.
وی افزود: قطعاً با افزایش قیمت گوشت قرمز و حذف شدن ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی قدرت خرید مردم پایین آمده و فروش کمتر شده است اما همه دلیل آن حذف شدن ارز دولتی نیست چرا که همه کسب و کارها با مشکل مواجه شده‌اند.
گودرزی گفت: در کنار گوشت قرمز، گوشت مرغ تنظیم بازاری که مسئولان به صورت دستوری نرخ ۱۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم آن مشخص کرده‌اند را نیز عرضه می‌کنیم که کشتار روز است.
محمد فوزی - مدیر یکی دیگر از این سایت‌های اینترنتی - نیز گفت: در حال حاضر تغییر چندانی در عرضه اینترنتی گوشت برای ما به وجود نیامده چرا که ما تنها، عرضه‌کننده آن هستیم و شرکت‌های تولیدکننده و بسته‌بندی کننده این محصولات پروتئینی هستند که با این مسائل درگیرند. بنابراین ما مشکلی از این نظر نداریم اما مسلماً وقتی قیمت یک محصول افزایش پیدا می‌کند تقاضا برای آن نیز با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، کمتر می‌شود و امیدواریم با تنظیم بازار گوشت قرمز وضعیت به گونه‌ای شود که مردم بتوانند به این نیاز مهم و اساسی خود دسترسی بهتری داشته باشند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گوشت قرمز خرید اینترنتی گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در بازار ایلام

                                       

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت عزیزان اظهار داشت: ۲۵۰ تن مرغ منجمد و ۵۰ تن گوشت قرمز منجمد ذخیره شده و برای ارائه به بازار مشکلی نداریم.

وی افزود: قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز منجمد ۲۷۵ هزار و هر کیلوگرم مرغ منجمد ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

همچنین عزیزان عنوان کرد: امروز بیش از ۵۰ تن سیب و پرتقال در قالب میوه تنظیم بازاری به عاملین توزیع تحویل داده شد.

رییس جهاد کشاورزی استان ایلام اضافه کرد: در استان بیش از ۳۰۰ تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید توسط تعاون روستایی استان تهیه شده است و توزیع تا پایان ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز عرضه ۸۵ تن گوشت قرمز منجمد
  • امکان معامله خودرو در سایت‌های اینترنتی فراهم شد
  • توزیع ۵۰ تن مرغ منجمد در بازار ایلام
  • امکان معامله خودرو در سایت های اینترنتی فراهم شد
  • قیمت جدید گوشت گوسفندی در شب عید
  • توزیع بیش از هزار تن فرآورده های گوشتی منجمد در استان
  • عرضه کالاهای غیراستاندارد در فروشگاه‌های اینترنتی ممنوع است
  • افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند
  • کاهش قیمت گوشت قرمز در بوشهر/ مرغ به اندازی کافی ذخیره‌سازی شد
  • ۵۰ درصد از بلیت سفر‌های نوروزی قم اینترنتی عرضه می‌شود