Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@02:39:49 GMT

هنرستان های مازندران یکهزار نیروی متخصص کم دارند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۲۴۶

هنرستان های مازندران یکهزار نیروی متخصص کم دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اسفندیار نظری روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از مقام معلم در قائمشهر گفت : با توجه به استقرار نظام آموزشی جدید و سه ساله شدن شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش ، هنرستان های استان 214 کلاس درس و 233 کارگاه هم کم دارند.
وی میزان اعتبار ارزیابی شده برای تجهیزات هنرستان های استان را 15 میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این مبلغ پیش از آغاز سال تحصیلی 99-98 تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تخریبی بودن 32 درصد از مدارس استان ، گفت که این و ضعیت هم مشکل کمبود فضای آموزشی در بخش فنی و حرفه ای و کاردانش را تشدید کرده است .
نظری کمک های خیرین برای رفع مشکل فضای آموزشی را ناکافی دانست و توضیح داد : برای بازسازی یک مدرسه 12 کلاسه حداقل چهار میلیارد تومان نیاز است .
** بازنشستگی چهار هزار و 200معلم در سال تحصیلی جدید
این مسئول همچنین از نازنشستگی چهار هزار و 200 معلم مازندرانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت : این در حالی است که ورودی ما به آموزش و پرورش 500 نفر است .
وی با اعلام اینکه تا سال 1400 در کل کشور قریب به 300 هزار معلم بازنشسته می شوند ، افزود : بازنشستگی زودرس نیروی انسانی بزرگ ترین مشکل نظام آموزشی است .
7334/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش بازنشستگی فنی و حرفه ای مدرسه نیروی انسانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی در ارتقای علمی و پرورشی در استان مرکزی

استاندار مرکزی از توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی در ارتقای علمی و پرورشی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به بکارگیری مشوق‌های سواد آموزی، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) ابزارهای پُرمشوق برای سواد آموزی در نظر گیرد تا تمام افراد بی‌سواد به سمت سواد آموزی روی بیاوردند. 

وی افزود: آموزش پرورش بخشی از مشکلات خود را در قالب مولد سازی می‌تواند برطرف کند، طبق تشخیص درست آموزش وپرورش برای مولد سازی اموال نیز استانداری همکاری لازم را خواهد داشت. 

استاندار مرکزی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی در ارتقای علمی و پرورشی را مورد توجه قرار دهد. 

شهرداری اراک 24 میلیارد تومان از سال 1400 به آموزش و پرورش بدهکار است

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست اظهار داشت: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش از شهرداری سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود که با پیگیری‌های انجام شده امسال به 5 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، همچنین شهرداری اراک 24 میلیارد تومان از سال 1400 به آموزش و پرورش بدهکار است. 

وی افزود: استان مرکزی در توسعه هنرستان‌ها، رتبه پنجم را در سطح کشور دارد در حالی که 33 درصد فضای آموزشی این استان به هنرستان اختصاص داده شده که 46 درصد دانش آموزان پایه دهم را شامل می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: افزایش هنرستان جوار صنعت در شهرستان‌های ساوه، اراک و دلیجان در سال 1403 در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد، باید تا پایان برنامه هفته توسعه، 55 درصد دانش‌آموزان استان، در هنرستان‌های جوار صنعت تحصیل کنند. نمونه خوب برای صنایع جوار صنعت ماشین سازی اراک است که امکان تقویت در این بخش وجود دارد. 

مولوی بیان کرد:  در سطح استان 131 هزار و 800 نفر بی‌سواد وجود دارد، حجم شرکت کنندگان در کلاس‌های نهضت سواد آموزی استان از 10 درصد به 53 درصد رسیده داشته است. 

وی عنوان کرد: یکی از اشکالات طرح نهضت سواد آموزی این است که بیشترین اعتبار صرف سیستم آموزش می‌شود اما در این طرح مشوقی برای افراد بیسواد وجود ندارد و لازم است برای این امر تدابیری اندیشیده شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین دغدغه‌های امسال تامین نیروی انسانی و انتقالات نیروی انسانی است که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده به خوبی پیش برود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • مومنی، اقتصاددان: نیروی کار در ایران استثمار شده است/ اگر دستمزد کارگران را مثل آدم بالا ببرند مشکل قیمت تمام شده کالا حل شده و جلوی قاچاق گرفته می‌شود
  • آمادگی کامل اکیپ‌های شرکت توزیع نیروی برق در تعطیلات نوروز
  • یادگیری زبان انگلیسی از صفر تا صد
  • خیران کاشانی در توسعه هنرستان‌ها مشارکت بیشتری داشته باشند
  • نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی در آمل برگزار شد
  • برگزاری نخستین رویداد کارآفرینی آموزشی درآمل
  • لزوم گسترش هنرستان های جوار صنعت
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۴ درصد دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند
  • توسعه زیرساخت‌ها و شتاب بخشی در ارتقای علمی و پرورشی در استان مرکزی
  • آموزش و پرورش استان مرکزی بخشی از مشکلاتش را از طریق مولدسازی حل کند