Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین، اعدام‌های دسته‌جمعی اخیر در عربستان را محکوم کرد و به خانواده‌های اعدام‌شدگان توسط رژیم سعودی تسلیت گفت. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اعدام‌های دسته‌جمعی اخیر در عربستان، به خانواده‌های اعدام‌شدگان توسط رژیم سعودی تسلیت گفت و تأکید کرد اعدام‌های سیاسی نه عدالت را خواهد ساخت و نه باعث استقرار و آبادی سرزمین ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الوفاق در این بیانیه اعلام کرده است: «به عزیزانمان در منطقه شرقیه و مدینه منوره و کل مناطق عربستان تسلیت گفته و با خانواده شهدا اعلام همبستگی کامل می نماییم. جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین ضمن عرض تسلیت به خانواده های اعدام شدگان توسط رژیم سعودی این اقدام را با قاطعیت محکوم می‌کند.  این جنایت زلزه عظیمی در کل منطقه انداخته است. خون بی گناهان بی ارزش نبوده و افراط در ریختن قطره خونی جایز نیست.»

الوفاق در ادامه تأکید کرده است: « این اعدام ها که به سبب طرز تفکر، اعتقادات، نظرات سیاسی و مطالبه های مشروع صورت گرفته امری بی نهایت خطیر ست، چرا که بنی بشر بر پایه تفاوت، تنوع و تعدد آرا و افکار خلق شده اند، این اختلافات از لحاظ دینی، قانونی و انسانی پذیرفته اند و هیچ عذر دینی و قانونی برای اینها وجود ندارد و این امری ست که مورد تاکید سازمان های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر است.»

در ادامه بیانیه الوفاق تصریح شده است: «بهره جویی از اعدامهای سیاسی نه عدالت را خواهد ساخت و نه باعث استقرار و آبادی سرزمین ها خواهد شد و نه نمایانگر گشایش و حرکت بسوی پایه گذاری دولتی ست که قادر به مقابله و دربرگرفتن چالش ها ست می باشد.»

الوفاق در پایان بیانیه خود بار دیگر با تمامی خانواده و اهالی شهدایی که به سبب آرا، اعتقادات و یا مواضع سیاسی‌شان به شهادت رسیده اند ابراز همبستگی کامل کرده است.

همچنین مردم بحرین روز جمعه به‌رغم جو امنیتی حاکم در این کشور، علیه سیاست‌های ظالمانه رژیم سعودی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با شعار «اهالی حجاز اهالی ما هستید، شهیدان شما شهیدان ما هستند» همبستگی خود را با خانواده‌های قربانیان ظلم و جور در عربستان اعلام کردند.

اعدام 37 شهروند توسط آل سعود در سایه سکوت مدعیان حقوق بشرواکنش عفو بین‌الملل به اعدام 37 نفر در عربستان سعودیحزب‌الله اعدام شهروندان عربستانی را محکوم کرد

وزارت کشور عربستان روز سه‌شنبه از اعدام 37 نفر از شهروندان این کشور با عنوان آنچه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد.

اعدام‌‍‌های اخیر در شهرهای مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان عمدتاً سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اکثریت اقلیت شیعه این کشور، انجام شده است.

انتهای پیام/

R1535/P/S8,90/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "بحرین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار بحرین اخبار عربستان سعودی اخبار بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

دیوان پادشاهی سعودی امروز (چهارشنبه) از انتقال «سلمان بن عبدالعزیز» به بیمارستان خبر داد.

به گزارش مشرق، دیوان پاشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد: ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برای انجام آزمایش‌های معمول به بیمارستان ملک فیصل منتقل شد.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

پادشاه عربستان پیش از این نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده بود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • عربستان تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد
  • واکنش آمریکا به کشف گور‌های دسته‌جمعی در غزه 
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • واکنش کنعانی به کشف گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر غزه
  • واکنش کنعانی به کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر غزه
  • واکنش ایران به کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان ناصر
  • واکنش ایران به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر