Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث زرافشانی مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه، گفت : زبان فارسی زبان دوم دانشجویان غیرایرانی در این دانشگاه است و کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای این دانشجویان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : یکی از مطالبات دانشجویان غیرایرانی این است که فرآیند اخذ شهریه در دانشگاه رازی برای آن‌ها به ریال محاسبه شود نه به دلار که این مسأله در حال پیگیری است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا از سال آینده، شهریه دانشجویان غیرایرانی به ریال محاسبه شود تا این دانشجویان، با کیفیت و با انگیزه بالا به ادامه تحصیل بپردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری اردو برای دانشجویان غیرایرانی یکی از وظایف دفتر همکاری‌های بین‌المل دانشگاه رازی است، گفت: در این راستا برگزاری ۲ اردو در ساتیاری و جزیره کیش برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه رازی در روز‌های آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری غرب کشور در دانشگاه رازی خبر داد و افزود: از این پس دانشجویان غیرایرانی برای انجام کار‌های اقامت، ورود، خروج، تمدید، امور کنسولی و سایر نیازی به مراجعه به تهران ندارند و تمامی این موارد در دانشگاه رازی انجام خواهد شد.

وی گفت: این مرکز اکنون در حال آماده‌سازی است و بعد از ماه مبارک رمضان، با حضور هیأتی از تهران افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تولد ۲۰ نوزاد غیرایرانی در مدت فعالیت دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی گفت: رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی مدارس جهت تحصیل فرزندان دانشجویان غیرایرانی در استان کرمانشاه در حال انجام است.

زرافشانی بیان کرد: به زودی به دعوت رایزن فرهنگی دفتر همکاری‌های بین‌الملل، جلسه‌ای در تهران خواهیم داشت و دو هدف کلی را دنبال خواهیم کرد، بر این اساس بحث بورسیه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا حداکثر بهره را از دانشجویان غیرایرانی شاغل در عراق و گرمیان ببریم.

وی اضافه کرد: همچنین بحث ' ابتعاث' را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا نام دانشگاه رازی در لیست وزارت علوم عراق اضافه شود.

وی از فعالیت ' سامانه سجاد' نیز خبر داد و گفت: از روز شنبه هفتم اردیبهشت، تمام کار‌های اداری و درخواست‌های کنسولی دانشجویان غیرایرانی از طریق این سامانه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفتر نیست.

 

 

انتهای پیام/د

زبان فارسی زبان دوم دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تحصیل هنر در غار افلاطون؛ جستاری از توماس هورلیمان
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت