Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی داودی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفیران سلامت گیلان که در سالن همایش دهکده ساحلی انزلی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تلاش است تا با استفاده از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت، فرهنگ خود مراقبتی را اشاعه داده و از خود درمانی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه سن سرطان سینه در بانوان گیلان ۱۰ سال کاهش یافته است، افزود: با توجه به اینکه ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ سرطان‌ها در گیلان درمان می‌شوند متأسفانه ۴.۱ افراد مبتلا به سرطان دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

داودی با اشاره به اینکه وجود سونامی سرطان در گیلان صحت ندارد، گفت: شاخص سرطان در کشور ۱۴۶ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که این آمار در گیلان به عدد ۱۳۹ نفر در ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در تلاش است تا یک چهارم باقیمانده نیز زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

داودی با اشاره به وجود ۵۵ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در گیلان، تاکید کرد: سفیران سلامت، وظیفه انتقال آموزش‌های پیشگیرانه به خانواده‌ها را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم تنها در ۲۵ درصد سلامت جامعه نقش داشته و ۷۵ درصد از سلامت جامعه به صورت مشترک توسط آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و محیط زیست و سایر دستگاه‌ها انجام می‌شود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی موارد خود مراقبتی درباره بیماری‌ها را به زبان ساده به دانش آموزان آموزش می‌دهد تا این سفیران سلامت آموزش‌ها را به همین زبان به خانواده‌های خود انتقال دهند.

در این مراسم از ۲۰۰ تن از برگزیدگان در مسابقات عکس و فیلم و نقاشی و داستان جشنواره سفیران سلامت تجلیل شد.

کد خبر 4600248

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی گیلان علی داودی سفیران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این سرای دانشجویی بخشی از مجموعه خوابگاهی غدیر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و ظرفیت پذیرش هزار دانشجو را دارد.
وی افزود: سرای دانشجویی حضرت معصومه در سه طبقه با صرف بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه بازسازی شده و دارای امکانات رفاهی، فرهنگی ورزشی است.
دکتر حسینی با بیان این که دختران دانشجوی شهرستانی که فاقد محل اسکان هستند می‌توانند ازاین خوابگاه‌ها استفاده کنند گفت. تمام امورات این سرای دانش جویی حتی تاسیسات وحراست آن نیز توسط بانوان انجام می‌شود.
وی افزود. برای سال‌های آتی قرار است با کمک خیرین خوابگاه دیگری برای دانش جویان متاهل تاسیس کنیم.

دیگر خبرها

  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • روزانه ۳ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به سرطان مبتلا می شوند
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود