Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امراله کلانتری  با بیان  این‌که گلف باید به ورزشی فراگیر و مردمی تبدیل شود، افزود:‌ تلاش می‌شود که ورزش گلف به صورت متوازن در سطح استان تعمیم داده شود. باوجود محدودیت در بخش اعتبارات ولی در تامین و تجهیز زمین‌های گلف احداث شده مشکلی نداریم.

رییس هیات گلف استان تهران انجام کارهای پژوهشی را در ورزش گلف ضروری دانست و گفت:‌ این رشته ورزشی می‌تواند به صورت جدی در آموزش و پرورش، دانشگاه ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..که از ظرفیت بالایی نیز برخوردارند شکل بگیرد.

وی گفت: این رشته ورزشی نیاز به پوست‌اندازی دارد زیرا این رشته دیگر  یک ورزش لوکس محسوب نمی‌شود و ما باید به این نکته توجه کنیم، البته خیلی از رشته‌ها گران‌تر از گلف هستند اما آن‌ها مخاطبین خاص خود را دارند. ما هزینه آموزش را رایگان کرده‌ایم و فراخوان زده‌ایم که علاقه‌مندان برای حضور در کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند. باید بگویم دیگر نگرانی‌های درباره گرانی این رشته وجود ندارد و مردم با هزینه‌ بسیار کم می‌توانند از گلف استفاده کنند.

کلانتری آینده گلف را بسیار روشن توصیف کرد و اظهار کرد: برنامه های اقتصادی، فنی و آموزشی فراوانی را برای این ورزش داریم. خوشبختانه تعامل با اهالی گلف در این مدت باعث ایجاد پیوندی عمیق و تازه میان هیات گلف و کسانی که خارج از این هیات برای سربلندی ورزش استان زحمت می کشند، ایجاد شده است .

وی تصریح کرد: متاسفانه رسانه های گروهی کمتربه این رشته توجهی می کنند و این یکی از دلایل مهمی است که این رشته علیرغم قدمت دیرینه در کشورمان برای مردم ناشناخته می باشد.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ در کنار هم می‌توانیم کار کنیم و مسایل ما شخصی نیست و ممکن است اختلاف نظرهایی هم وجود داشته باشد که با تفاهم، آن‌ها را حل خواهیم کرد و به عنوان متولی فدراسیون گلف، انتظارم این است که با حداکثر ظرفیت و نه حداقل ظرفیت، کار کنیم. مگر گلف چقدر سرمایه دارد و خانواده آن چقدر است که در آن چند دستگی ایجاد شود؟ و واقعا حیف است.

کلانتری لزوم توجه مدیران ورزش را برای توسعه گلف ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: ورزش گلف با قدمتی که از آن یاد شد ظرفیت پیشرفت و گسترش را در کشور دارد ولی باید حمایت شود و اگر مدیران ورزش کشور از این رشته پشتیبانی کنند مسلما گلف حرف‌های زیادی برای گفتن در ورزش ایران خواهد داشت.

رئیس هیات گلف تهران در ادامه افزود: استعدادیابی های مناسبی را در این زمینه انجام  خواهیم داد تا بتوانیم قهرمان پروری کنیم. فرآیند استعدادیابی علمی را در نظر گرفته ایم و فکر می کنم در آینده ای کوتاه مدت بتوانیم قهرمانان زیادی را معرفی کنیم. البته هدف و راهبرد هیات گلف استان تهران بتواند در آینده ای نه چندان دور حداقل 5پایگاه آموزشی و استعدادیابی در سطح استان و با استفاده از فضای موجود و همچنین تعامل با شهرداری ها و ادارات کل آموزش و پرورش اقدام کند.

کلانتری در ادامه  با بیان این‌که بدون شک توسعه همه جانبه رشته گلف بدون همکاری و تعامل آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست، اظهارکرد: باتوجه به این‌که برخی از رشته‌های ورزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، می‌طلبد رشته گلف نیز جزو رشته‌های ورزشی پایه مدارس قرار گیرد که این مهم به توسعه گلف استان نیز بسیار کمک خواهد کرد.امیدوارم با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران بتوانیم در سال ۹8 جزو هیئت های برتر کشور قرار بگیریم.

 وی در پاسخ به این سوال به نظر می رسد آنطور که شایسته است این ورزش در مرکز کشور معرفی نشده است. قبول دارید؟اظهار داشت: بله، یکی از علت هایی که رغبتی برای شناسایی بیشتر این ورزش در استان نداشته ایم به تهیه تجهیزات آن برمی گردد. تجهیزات گلف در فروشگاه های ورزشی به سختی پیدا می شود و ما با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم باید در تهران به دنبال تجهیزات دسته دوم باشیم. از سویی تجهیزاتی که فدراسیون در اختیار ما قرار می دهد محدود است و ما نمی توانیم تبلیغات بیشتری داشته باشیم.

وی مشکل اصلی این رشته را در کشور نبود زیرساخت مناسب دانست و گفت: برای این که بتوانیم در مسیر پیشرفت گام برداریم ابتدا باید زیرساخت لازم را در اختیار داشته باشیم در غیر این صورت نمی توان گام های موثری برداشت.

کلانتری افزود: برای اینکه بتوانیم بخش خصوصی را وارد رشته گلف کنیم ابتدا باید در بین سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کرد سپس از این طریق کمبود زیرساخت های خود را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از سفرا و دیپلمات‌ها در دنیا و بویژه کشورمان به گلف علاقه‌مندند، تصریح کرد: در تهران بیش از 100 تن از دیپلمات‌ها و وابستگان تجاری – بازرگانی به تمرین گلف می‌پردازند که این می‌تواند یک بستر و ظرفیت مناسب برای تبادل فنی و مبادلات ورزشی و سیاسی میان ایران و کشورهای دیگر باشد.در همین زمینه فدراسیون گلف کشور برای اولین بار اقدام به برگزاری مسابقات جام دیپلمات ها در تهران کرد که این می تواند جهشی به سوی بالا باشد. امروزه در بحث ارزیابی توسعه یافتگی ورزش کشورها یکی از ملاک‌های اساسی میزان توسعه ورزش گلف است. همانطور که امروزه در اروپا و سایر کشورهای پیشرفته ورزش گلف به سمت همگانی شدن حرکت می‌کند.انتظار این است که وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به این ورزش داشته باشد و مشکل نداشتن زمین اختصاصی را با تدبیر حل کند.

کلانتری در پایان تاکید کرد: همین زمین گلف مجموعه انقلاب را می‌توان مجددا طراحی کرد و با 18 میدان مجددا استاندارد شود اما هزینه بالایی دارد و در فضای فعلی کشور کمتر سرمایه‌گذاری ورود می‌کند. تلاش می کنیم گلف را بیشتر معرفی کنیم و وظیفه اجتماعی خود می‌دانیم که فضا برای حضور و دسترسی علاقه مندان به گلف فراهم کنیم. فضای آموزش همگانی گلف را فعال می‌کنیم و هر کسی علاقه داشت احساس نکند این رشته، رشته ثروتمندان است و مردم عادی به آن دسترسی ندارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون گلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی  در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به زیرساخت‌های خوب ورزشی و نیز تجربه برگزاری رویداد‌های ملی و جهانی، از آمادگی برای میزبانی رویداد‌های ورزش دانش آموزی خبر داد.

محمدصادق معتمدیان از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبود‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم. 

وی گفت: برای پوشش دادن خلا‌های موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محور‌های اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبرد‌های جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفر‌های شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد. 

آذربایجان‌غربی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است. 

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲ هزار و ۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • میراث ورزشی خراسان چگونه به نام یک نفر سند خورد؟
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک