Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، عباس سعیدی روز پنجشنبه در جریان سفر به ریگان و بازدید از کانونهای بحرانی ملخ صحرایی در شرق استان به خبرنگار ایرنا گفت : یکی از کانونهای ورود ملخ در کشور شهرستانهای ارزوئیه و ریگان می باشد که شهرستان ریگان بیشترین سطح الودگی را در استان دارد .
وی با اشاره به اینکه سطح وسیعی از شهرستان ریگان در مناطق کوهستانی الوده به ملخ صحرایی می باشد ابراز کرد :عمده این ملخ صحرایی از عربستان و یمن وارد ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت :کارشناسان با ورود به منطقه در اولین ساعات کار سمپاشی را به زودی در این شهرستان آغاز می شود و طی سه روز پیش بینی صورت گرفته منطقه نیز کنترل خواهد شد .
سعیدی گفت : با توجه به سر سبزی منطقه و ورود دامهای عشایر به این منطقه از دامداران درخواست می شود محل الوده را ترک کنند .
وی افزود: با تدابیر صورت گرفته و اقدامات اولیه و دستگاههایی که فرمانداری ریگان در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده است منطقه تحت کنترل می باشد .
فرماندار ریگان با اشاره به وضعیت بحرانی و قرمز بودن منطقه از آماده باش تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان جهت مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان خبر داد .
امین باقری بیشترین آلودگی ملخ صحرایی را در منطقه سیف الدینی برشمرد و از دامداران خواست تا پایان سمپاشی مراتع این منطقه را ترک کنند .
وی همچنین از آماده باش دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم این منطقه جهت مبارزه با این ملخ صحرایی خبر داد.
ریگان در 280کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.
7442/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان شوراهای اسلامی عربستان یمن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه امین نژاد پنج شنبه شب در نشست ستاد برداشت غلات و دانه‌های روغنی اظهار داشت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با توجه به عدم بارش به موقع کشاورزان در نزدیک به ۶۰۰ هکتار زمین‌های زراعی به کشت گندم اقدام کردند.

بخشدار سعدآباد افزود: از جمع ۶۰۰ هکتار که عمدتاً در مناطق وحدتیه است، حدود ۳۰۰ هکتار دیم و به همین میزان به روش آبی اقدام به کشت کردند.

وی گفت: به منظور برداشت این سطح غلات کمباین لازم با هماهنگی و برنامه ریزی مدیر جهاد کشاورزی دشتستان و ادارات جهاد کشاورزی شهرهای سعدآباد و وحدتیه مشخص و کمباین داران پس از استقرار در مزارع گندم موظف به اتمام برداشت سطح زیر کشت و در نهایت با مجوز ادارات جهاد کشاورزی می‌توانند از سطح بخش خارج شوند.

در این ستاد رئیس اداره جهاد کشاورزی وحدتیه، نماینده رئیس جهاد کشاورزی سعدآباد، جانشین بخشدار سعدآباد و سه تن از نماینده کشاورزان حضور داشتند.

کد خبر 6082197

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • هماهنگی‌های لازم برای برداشت گندم در بخش سعدآباد انجام شد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران