Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به تغییر سهم اشتغالزایی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان، از کاهش 2 درصدی سهم اشتغال صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در جمع تشکلات کارگری استان یزد اظهار داشت: در سالی‌که به نام رونق تولید نامگذاری شده امیدواریم با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد بتوانیم با سختکوشی‌های جامعه کار و کارگری عرصه‌ای پویاتر داشته باشیم و با داشتن امید به آینده‌ای روشن جامعه خود را بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهمترین برنامه این دستگاه و وزارتخانه را ایجاد اشتغال عنوان کرد و ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا نرخ بیکاری را کاهش بدهیم و به همین منظور باید ایجاد شغل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه اشتغال نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است، اضافه کرد: سهم بخش‌های مختلف در حوزه اقتصادی تغییر کرده و سهم خدمات 48.2 درصد و سهم صنعت 44 درصد و سهم کشاورزی 7.8 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در حالی‌که سهم صنعت 2 درصد افت داشته که سهم فعالیت های اقتصادی در بخش خدمات با افزایش مواجه بوده هر چند در برخی بخش‌ها مانند صنعت و کشاورزی این سهم کمتر شده ولی در جای دیگری بالاتر آمده که این امر نشان می‌دهد در خدمات زمینه‌های شغلی زیادی داریم.

ریاحی با بیان اینکه بحث بیکاری مورد توجه بسیاری از اقشار جامعه قرار گرفته، اظهار داشت: بیکاری در جامعه وجود دارد، این مهم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌خوبی احساس و لمس می‌شود اما به‌ طور قطع نباید سیاه‌نمایی در این حوزه صورت گیرد و باید خدمات ارزنده دولت نیز به مردم ارائه شود.

وی همچنین بالا رفتن سطح توقع کارجویان تحصیل‌کرده دانشگاهی و عدم تمایل آنها به اشتغال در محیط‌های کار و تولید خاطرنشان کرد: افزایش توقع در کار و تمایل به مشاغل پشت میزنشینی توسط جوانان بخشی از بیکاری جامعه را رقم ‌زده و متأسفانه این مهم در جامعه نمایان و قابل ‌مشاهده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه مهمترین  راه برون‌رفت از معضل بیکاری توسعه اشتغال به‌ویژه در بخش خدمات است، افزود: از آنجاکه بخش خدمات با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند، برای نیل به این هدف و عبور از اشتغال در بخش صنعت به سمت خدمات باید از تکنولوژی‌های نو در صنایع بهره برد.

وی بیان داشت: امید است برنامه‌هایی که در حوزه خدمات داریم با توجه به رویکرد استان و شرایط جغرافیایی یزد با کمک جامعه کارگری و حمایت تشکل‌ها برنامه‌های اقتصادی را استوارتر جلو ببریم و بحث حمایت از کالای ایرانی را به‌عنوان دستور کار در فعالیت‌ها جدی دنبال کنیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اداره کل تعاون کار و رفاه اشتغال سرمایه کشاورزی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندرای فارس با تأکید بر ضرورت کاهش ضایعات برداشت گندم، امکان کاهش ۲۰ درصد این ضایعات را با استفاده از روش‌های علمی و حرفه‌ای میسر دانست.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اشاره به پتانسیل ارزشمند استان در عرصه‌های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه‌های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه‌های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که باید از قابلیت‌های آن‌ها بهره برد.

شیخ‌نیا تصریح کرد: شماری از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می‌تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره‌وری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصاد ملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت‌های علمی و تجربی آن‌ها در مقیاس وسیع‌تری بهره‌مند شویم به افزایش بهره‌وری دست خواهیم یافت.

به گفته شیخ‌نیا، با اصلاح بذر می‌توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت.

شیخ‌نیا در این رابطه گفت: می‌توان با بهره‌مندی از روش‌های حرفه‌ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره‌وری را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قلمداد کرد و افزود: دولت با تمام توان در راستای افزایش بهره‌وری به میدان آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در پایان گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت‌ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان