Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه درشورای مدیریت بحران استان بوشهر افزود: این میزان وجه گندم در کمتر از 24 ساعت از طریق بانک های عامل به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی بیان کرد: از آغاز خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تاکنون 46هزار و 200 تن گندم و یکهزار و 500 تن بذر خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 6هزار و 100 تن خرید شده بود افزایش چشم گیری نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منوچهری اضافه کرد: کیفیت بالای محصول گندم خریداری شده و پرداخت به موقع وجه گندم از ویژگی های بارز خرید گندم امسال است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نبود مراکز خرید مباشرین از مشکلات کشاورزان شمال این استان بود که با دستور استاندار این مشکل درگناوه برطرف و خرید از ساعت 9 صبح امروز در این شهرستان آغاز شد.
وی تاکید کرد: همچنین با دستور استاندار بوشهر به زودی مشکل خرید گندم در جنوب استان بوشهر نیز به زودی برطرف می شود.
منوچهری یادآورشد: 42کیلومتر جاده دسترسی مزارع و 31 کیلومتر شبکه فرعی در راستای آبرسانی به اراضی کشاورزی در استان بوشهر احداث شده است.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در سال آبی جاری تا تاریخ چهار اردیبهشت امسال 358.7 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 92 درصد افزایش نشان می دهد.
فرج الله شکوهی افزود: پارسال در این مدت تنها 123میلیمتر بارندگی در استان بوشهر ثبت شده بود.
وی بیان کرد: شهرستان دیلم با 483.5میلیمتر بیشترین و عسلویه با 212.2میلیمتر کمترین بارندگی در استان را داشتند.
شکوهی اظهارداشت: پدیده غالب بارندگی ها در هفته پیش رو باد به خصوص در مناطق جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود برای سه ماه آینده در اردیبهشت ماه دمای نرمال و افزایش بارندگی بین پنج تا 15 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشیم.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهرافزود: همچنین برای خرداد و تیرماه نیز بارش صفر و بیش بینی دما برای خرداد 33 و در تیر ماه تا 40 درجه پیش بینی می شود.
6047/6045
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان کشاورزی مدیریت بحران منوچهری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی به دامداران خوزستان در پی پیش‌بینی بارندگی شدید

ایسنا/خوزستان مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به هشدار سطح قرمز وقوع بارش‌های سهمگین، توصیه‌هایی برای پیشگیری از آسیب به دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان صنعت آبزی‌پروری ارائه داد.

ناصر عسکری‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به هشدار قرمز اداره‌کل هواشناسی و مدیریت بحران استانداری خوزستان، مبنی بر پیش‌بینی پیرامون وقوع بارش‌های سهمگین از اواخر روز دوشنبه در سطح استان خوزستان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و پرورش‌دهندگان صنعت آبزی‌پروری باید به توصیه‌های دامپزشکی توجه کنند و اقدامات مناسب را انجام دهند.

وی افزود: توصیه می‌شود دامداران در شرایط جوی نامساعد از چرای دام‌ها به ویژه در ارتفاعات، بستر رودخانه‌ها و حریم خطوط فشار قوی انتقال برق جلوگیری کنند. همچنین با توجه به کاهش دما، دامداران پناهگاه مسقف برای دور نگه داشتن دام‌ها از کوران باد و تهیه بستر با ضخامت مناسب، خشک و عایق بالا بردن درجه حرارت بدن دام ایجاد کنند.

عسکری‌فرد با تاکید بر لزوم تامین ذخیره آب آشامیدنی مورد نیاز دام‌ها گفت: خشک کردن گوساله‌ها و بره‌ها پس از تولد، خوراندن آغوز گرم بلافاصله پس از تولد و خوراندن شیر گرم از دیگر توصیه‌های لازم برای مقابله با آسیب به دام‌ها است.

وی بیان کرد: با فرا رسیدن بارندگی و مرطوب شدن بستر نگهداری دام‌ها برخی از انواع بیماری‌ها مانند پنومونی و گندیدگی سم شیوع پیدا می‌کند. انگل‌های گوارشی و ریوی در شرایط سرما فعالیت بیشتری دارند و خوراندن داروهای ضد انگل به دام زیر نظر دامپزشک ضروری است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در تغذیه دام‌ها باید فراهم کردن پروتئین‌ها و مواد معدنی به ویژه انرژی اضافی مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: صاحبان صنعت طیور نیز باید طیور را گرم و خشک نگه دارند و به منظور حفظ و تداوم تولید تخم مرغ، باید فضایی گرم و خشک برای طیور خود مهیا کنند. خروجی‌ها در واقع به منزله تهویه هستند اما در صورت افزایش تراکم هوا، به جریان هوای بیشتری نیاز است.

عسکری‌فرد گفت: زنبورداران باید فضای داخل کندو را با موادی از قبیل روزنامه، برگ خشک درختان و گونی‌های پلاستیکی پر کنند تا فضای کندو کاملا تنگ و متراکم شود و به حفظ گرما کمک کند.

وی ادامه داد: کندوی سالم کندویی است که در آن هیچ گونه سوراخ یا درزی وجود نداشته باشد و برای زنبورهای عسل، منطقه معتدل و نه چندان سرد انتخاب شود و کندوها در مسیر وزش باد و سیلاب نباشند.

عسکری فرد عنوان کرد: کندو باید حداقل ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر از زمین فاصله داشته باشد تا رطوبت را از طریق زمین نگیرد و همچنین با آمدن برف، دریچه پرواز بسته نشود. کندو باید عاری از هرگونه موم، موم مانده از سال گذشته و لاشه زنبوران مرده باشد.

وی با اشاره به چند توصیه به فعلان صنعت آبزی پروری گفت: در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود سیلاب به مزرعه پرورش، کاهش یا قطع غذادهی در روزهای بارانی، ابری و گل‌آلودگی آب، استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه ماهی)، استفاده از ترکیبات محرک سیستم ایمنی نظیر ویتامین C، استفاده از ترکیبات بهبوددهنده آب، جمع‌آوری تلفات و دفن بهداشتی آن‌ها، شست‌وشو و ضدعفونی با ترکیبات مناسب پس از قطع بارندگی و فروکش کردن سیلاب توصیه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان کرد: هرگونه تلفات مشکوک باید به سرعت به ادارات دامپزشکی خوزستان گزارش شود. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شدت بارندگی ها در کردستان امروز به اوج می رسد
  • هشدار دامپزشکی به دامداران خوزستان در پی پیش‌بینی بارندگی شدید
  • استقبال از سال نو با بارش باران
  • پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان
  • افزایش پوشش بیمه، خیال کشاورزان را آسوده‌تر می‌کند
  • خرید نهال لیبل‌دار میوه و بادام، فقط ۳۰ هزار تومان
  • پرداخت تسهیلات و مطالبات کشاورزان لالی و هندیجان
  • گله کشاورزان گلستانی از بدعهدی‌های صندوق بیمه
  • آغاز طرح خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • شورای زکات زمینه استفاده دامداران از جنگل‌ها را فراهم کند