Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:14:30 GMT

ظریف به وزیر خارجه اردن پیام داد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۸۰۱

ظریف به وزیر خارجه اردن پیام داد

به گزارش جماران؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیام مکتوبی را برای ایمن الصفدی وزیر امورخارجه اردن ارسال کرد.

به نقل از سفارت ایران در امان پایتخت اردن، این پیام روز پنجشنبه توسط سید اسماعیل یاسینی کاردار جمهوری اسلامی ایران در اردن تسلیم ماهر بیک الطراونه مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در پی اقدام «دونالد ترامپ» رییس جمهوری امریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن نام آن در فهرست گروه های تروریستی پیامی را برای همتایان خود در سراسر جهان ارسال کرد.

اقدام اخیر ترامپ درباره سپاه موجی از محکومیت ها را در سطح جهان به دنبال داشت.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی در منطقه معتقدند که شکست اقدامات نظامی امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص در سوریه و عراق موجب این تصمیم امریکا شده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 سپاه پاسداران محمد جواد ظریف اردن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران در کابل با وزیر تجارت افغانستان

رایزن فرهنگی ایران در کابل و وزیر تجارت افغانستان درباره به‌کارگیری ظرفیت هنر و رسانه برای ارتقا روابط تجاری بین دو کشور گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سیدروح الله حسینی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت افغانستان با تشریح ظرفیت‌های فرهنگی، علمی، صنعتی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران، به ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای رسانه و هنر در عرصه صنعت و تجارت اشاره کرد.

وی افزود: افزایش همکاری‌های فرهنگی، علمی با رویکرد نزدیکی دو ملت ایران و افغانستان و در سایه فرهنگ غنی دو ملت ماناتر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیوند صنعت و تجارت با دانشگاه، آمادگی ایران را برای ارائه تجربیات خود به کشور دوست و برادر افغانستان اعلام نمود.

حضور پررنگ دانشگاهی با برگزاری کارگاه‌های صنعتی و تجاری، ارائه شرایط مناسب در راستای بورسیه‌های تحصیلی، ایجاد پارک‌های علم و فناوری، زمینه‌سازی جهت عقد خواهر خواندگی بین دانشگاه‌های صنعتی و دانشکده‌های اقتصاد، مهندسی و صنعت دو کشور با یکدیگر و راه‌اندازی دوره‌های کوتاه مدت آموزش طولی و عرضی با محوریت اقتصاد، صنعت، تجارت و ... از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

رایزن فرهنگی ایران و وزیر صنعت و تجارت افغانستان همچنین به ضرورت پرداختن به جلوه‌های هنری و رسانه‌ای اقتصادی و تجاری با محوریت بندر چابهار، تسهیل شرایط فرهنگی و علمی کشت‌های جایگزین و فراسرزمینی با تکنیک‌های صنعتی در افغانستان، مهیا کردن آموزش‌های لازم در راستای مدرن‌سازی محصولات مربوط به صنایع دستی با بهره‌گیری از جمعیت مستعد افغانستان، برگزاری نمایشگاه‌هایی با پیوست فرهنگی در زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری،  برگزاری وبینارهای دولتی و غیردولتی در افغانستان ارتقای سطح کارکردی نیروهای کادر با اعزام استاد از موسسات علمی و دانشگاهی دولتی و غیرانتفاعی ایران به افغانستان گفتگو کردند.

رایزن فرهنگی ایران در افغانستان: تاریخ و فرهنگ دو ملت جدا شدنی نیست معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در افغانستان

آموزش زبان فارسی به بازرگانان پشتو زبان که در امر تجارت با ایران اهتمام دارند، تعلیم رسم الخط‌های روز فارسی در مکاتبات دولتی بین دو کشور و ... از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان مطرح گردید.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان با استقبال از معرفی ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران، با تشکیل چند تیم تخصصی دستورات لازم برای پیگیری موضوعات مطرح شده را صادر نمود.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • استقبال امیرعبداللهیان از هنیه در تهران
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!
  • روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • انتقاد شدید وزیر خارجه اردن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران در کابل با وزیر تجارت افغانستان