Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@11:40:11 GMT

جوسازی هوک علیه صادرات نفت ایران

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۸۷۳

ساعت 24- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در راستای جوسازی روانی علیه ایران مدعی شد که بازار جهانی نفت آماده به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، چراکه این بازار برای ممانعت از اختلال در قیمت‌ها به خوبی تأمین شده است.

خبرگزاری رویترز، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز پنج‌شنبه (امروز) در گفت‌وگو با خبرنگاران با ادعای اینکه روزانه حدود یک میلیون بشکه نفت ایران از بازارهای جهانی حذف شده است، مدعی شد که اکنون تأمین کنندگان دیگری در بازار وجود دارند تا این تغییر را جبران کنند و قیمت‌ها را ثابت نگهدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوک همچنین مدعی شد: تخمین ما این است که این درآمد از ماه مه سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار کاهش داشته است.

دونالد ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد و از ماه نوامبر سال گذشته تحریم‌های نفتی علیه ایران به اجرا گذاشته شد. با این حال واشنگتن برای هشت کشور اصلی خریدار نفت ایران، معافیت شش ماهه از این تحریم‌ها در نظر گرفت.

اما دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که این معافیت‌ها را دیگر تمدید نمی‌کند، بنابراین هیچ کشوری نمی‌تواند از ماه مه از ایران نفت خریداری کند.

بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ژاپن و ترکیه هستند. چین بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است و به همین دلیل اعمال مجدد تحریم نفتی ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد. این کشور همچنین اعلام کرد که به‌طور رسمی به واشنگتن به دلیل تمدید نکردن معافیت‌های نفتی ایران اعتراض کرده است.

برایان هوک در ادامه گفت که اطمینان دارد چین می‌تواند جایگزینی مناسب برای نفت ایران پیدا کند.

کره جنوبی دیگر کشوری است که به شدت وابسته به منابع نفتی ایران است چرا که صنایع پتروشیمی این کشور بر اساس میعانات گازی ایران طراحی شده‌اند که نوعی بسیار سبک از نفت خام است.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت این کشور در همکاری تنگاتنگ و نزدیک با کره جنوبی است تا بتواند از صنایع پتروشیمی این کشور حمایت کند.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟

مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد. 

بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

این قانون همچنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که درباره اقدامات و فعالیت‌های تجاری شرکت‌های چینی در قبال تحریم‌های صورت گرفته نظارت شدیدتری اعمال کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، این گزارش مدعی است که حدود ۸۰ درصد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولیدی ایران به پالایشگاه‌های کشور چین موسوم به تیپات ارسال می‌شود.

این لایحه که توسط مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک ارائه شده است، تصریح می‌کند که هرگونه معامله توسط موسسات مالی چینی برای خرید نفت از ایران به عنوان یک معامله مالی هدف تحریم‌ها به حساب می‌آید.

این لایحه که در ماه نوامبر به اتفاق آرا توسط کمیته خدمات مالی مجلس تصویب شد، یکی از چندین لایحه مرتبط با ایران بشمار می رود که قرار است روز دوشنبه تحت یک رویه شتاب گرفته، مورد بررسی قرار گیرد؛ رویه ای که به شکل معمول برای تصویب سریع قوانینی که از حمایت دو حزبی برخوردار است، استفاده می شود.

دیگر خبرها

  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • هیچ دولتی در کاخ سفید قادر به بستن شیر نفت ایران نیست
  • جوسازی اسرائیلی‌ها و پاسخ‌های ایران
  • نفت روی کشتی و آب نداریم؛ از درآمد‌های نفتی برای پرداخت حقوق استفاده نمی‌کنیم
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟