Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@00:48:46 GMT

سرما به کشاورزي خراسان شمالي آسيب نرساند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۹۰۶

سرما به کشاورزي خراسان شمالي آسيب نرساند

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: سرماي چند روز اخير به بخش کشاورزي اين استان خسارتي وارد نکرده است.

عبدالله يوسفي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: به دنبال بارش برف در ارتفاعات استان در چند روز گذشته دماي هواي استان با کاهش 8 تا 10 درجه اي مواجه شد که اين وضعيت بخش کشاورزي را تحت تاثير قرار داد اما به علت پايدار نبودن خسارتي برجاي نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا دماي هوا در برخي از مناطق کوهستاني و ارتفاعات از جمله منطقه کوسه شيروان به سه درجه سانتيگراد زير صفر نيز رسيد.
يوسفي با بيان اينکه احتمال بروز خسارت در ارتفاعات و مناطق کوهستاني دور از انتظار نيست، افزود: تاکنون گزارشي از بروز خسارت در بخش کشاورزي استان دريافت نشده، اما تا عبور موج سرما و بررسي همه مناطق استان در اين خصوص نمي توان نظر قطعي داد.
وي اظهار داشت: بر اساس مشاهدات کارشناسان تاکنون اثري از خسارات احتمالي سرما به باغ ها مشاهده نشده، زيرا سرما طولاني مدت و پايدار نبوده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: خوشبختانه دامداران و مرغداران استان در اين روزها به هشدارهاي کارشناسان مربوطه توجه داشته اند و در اين بخش نيز خسارتي گزارش نشده است.
يوسفي افزود: زنبورداران استان نيز با پوشاندن کندوها از وارد آمدن خسارت جلوگيري کردند.
وي اظهار داشت: کشاورزان نيز با استفاده از کودهاي مقابله با سرمازدگي، آتش زدن شاخه هاي اضافه و بخاري هاي باغي تلاش کردند از بروز خسارت جلوگيري کنند.
به گزارش ايرنا 44 درصد از جمعيت 863 هزار نفري خراسان شمالي در روستاها سکونت دارند و شغل 41 درصد مردم استان هم در حوزه کشاورزي است.
ميزان خسارت وارد شده سيلاب هاي بهار امسال به بخش کشاورزي خراسان شمالي هفت هزار و 800 ميليون ريال برآورد شده است.
هواشناسي خراسان شمالي هواي اين استان را تا روز جمعه همراه با بارش برف براي ارتفاعات پيش بيني کرده که موجب کاهش دماي هوا به ميزان هشت درجه سانتيگراد خواهد شد.
خراسان شمالي 344 هزار عرصه کشاورزي دارد و سالانه بيش از يک ميليون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزي و دامي در اين استان توليد مي شود.
3007/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک