Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بوشهر- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر گفت: از آغاز خريد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تاکنون 700 ميليارد ريال بابت وجه گندم به گندمکاران اين استان پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا، محمد تقي منوچهري روز پنجشنبه درشوراي مديريت بحران استان بوشهر افزود: اين ميزان وجه گندم در کمتر از 24 ساعت از طريق بانک هاي عامل به حساب کشاورزان واريز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: از آغاز خريد گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تاکنون 46هزار و 200 تن گندم و يکهزار و 500 تن بذر خريداري شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 6هزار و 100 تن خريد شده بود افزايش چشم گيري نشان مي دهد.
منوچهري اضافه کرد: کيفيت بالاي محصول گندم خريداري شده و پرداخت به موقع وجه گندم از ويژگي هاي بارز خريد گندم امسال است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان بوشهر گفت: نبود مراکز خريد مباشرين از مشکلات کشاورزان شمال اين استان بود که با دستور استاندار اين مشکل درگناوه برطرف و خريد از ساعت 9 صبح امروز در اين شهرستان آغاز شد.
وي تاکيد کرد: همچنين با دستور استاندار بوشهر به زودي مشکل خريد گندم در جنوب استان بوشهر نيز به زودي برطرف مي شود.
منوچهري يادآورشد: 42کيلومتر جاده دسترسي مزارع و 31 کيلومتر شبکه فرعي در راستاي آبرساني به اراضي کشاورزي در استان بوشهر احداث شده است.
مديرکل هواشناسي استان بوشهر گفت: در سال آبي جاري تا تاريخ چهار ارديبهشت امسال 358.7 ميليمتر بارندگي در استان ثبت شد که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 92 درصد افزايش نشان مي دهد.
فرج الله شکوهي افزود: پارسال در اين مدت تنها 123ميليمتر بارندگي در استان بوشهر ثبت شده بود.
وي بيان کرد: شهرستان ديلم با 483.5ميليمتر بيشترين و عسلويه با 212.2ميليمتر کمترين بارندگي در استان را داشتند.
شکوهي اظهارداشت: پديده غالب بارندگي ها در هفته پيش رو باد به خصوص در مناطق جنوبي استان بوشهر پيش بيني شده است.
وي گفت: پيش بيني مي شود براي سه ماه آينده در ارديبهشت ماه دماي نرمال و افزايش بارندگي بين پنج تا 15 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشيم.
مديرکل هواشناسي استان بوشهرافزود: همچنين براي خرداد و تيرماه نيز بارش صفر و بيش بيني دما براي خرداد 33 و در تير ماه تا 40 درجه پيش بيني مي شود.
6047/6045
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان در دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس نیاز و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از دو هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 746857

دیگر خبرها

  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در کرمانشاه
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن بذر گندم در استان مرکزی