Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@12:43:03 GMT

کرامت کارگران بايد با حفظ امنيت کاري تامين شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۹۸۴

کرامت کارگران بايد با حفظ امنيت کاري تامين شود

خبرگزاري آريا - قزوين - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: کرامت انساني بايد محور و اساس کار قرار بگيرد و در اين راستا بايد کرامت کارگران با حفظ امنيت کاري تامين شود.

به گزراش عصر پنجشنبه ايرنا از دفتر نمايندگي ولي فقيه در استان قزوين ، آيت‌الله عبدالکريم عابديني در ديدار با اعضاي تشکل‌ها و بسيج کارگري استان قزوين افزود: نگاه به جامعه کارگري بايد از منظر کرامت انساني باشد و جايگاه و امنيت شغلي بايد دغدغه همه باشد و به آنها به چشم وسيله نگاه نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: ما کارگران را فقط يک ربات کاري نمي‌دانيم زيرا اين نگاه دور از شرف انساني و اسلامي ماست و کارگر شخصيتي است که پيامبر اسلام (ص) بر دستان وي بوسه زده است.
امام جمعه قزوين در بخش ديگري از سخنانش گفت: کيفيت کالا بايد مدنظر همه توليدکنندگان و صنعتگران قرار بگيرد و همت ما اين باشد که اين افتخار را ايجاد کنيم که کالاي ايراني را به يک برند برتر جهاني تبديل کنيم.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان رونق توليد اظهار داشت: امسال که در روزهاي ابتدايي آن به سر مي‌بريم حقيقتا همه متعهد شويم که به گونه اي عمل کنيم که در پايان سال 98 عملکرد مثبتي را بتوانيم در تحقق شعار سال و بيانيه گام دوم انقلاب گزارش دهيم.
وي افزود: با رونق توليد، اشتغال شکل مي‌گيرد و امنيت کارگري و اشتغالزايي داراي ثبات مي‌شود، رونق توليد در رفع کننده همه گرفتاري‌هاي حوزه اقتصاد است.
آيت‌الله عابديني در بخش ديگري از سخنانش گفت:: هميشه زماني که چندماه تا انتخابات باقي مانده است که هم اکنون نيز فضاي جامعه در اين شرايط قرار دارد سرو کله اراذل و اوباش سوءاستفاده چي دوران انتخابات پيدا مي‌شود، تا قبل از اين هيچ اثري از اين عده نبود اما در فضاي نزديک انتخابات با حيله و دغل و رايزني و نفوذ و خريدن آدم‌ها و بهره گيري از افراد نوکرصفت و متقلب به فضاي انتخابات ورود پيدا مي‌کنند.
امام جمعه قزوين بيان کرد: اين متقلبان حتي در چينش مديريتي استان ورود پيدا کرده و فضاي مطالبه گري و انتخاب صحيح و درست را به بيراهه مي‌کشانند، در اين فضا عده اي همچون شما دغدغه کار و زندگي و دين و انقلاب مردم را داريد اما اين افراد به دنبال باندبازي و منفعت طلبي‌هاي خود هستند.
وي اضافه کرد: گاهي شاهديم به واسطه منفعت طلبي يک نفر و دزدي کلان وي، تمام نظامات اجتماعي و اقتصادي يک استان دچار آشفتگي مي‌شود، در اين ميان تک تک ما مقصر اين اتفاق هستيم هرکس که در مقابل اين تخلفات سکوت و ملاحظه کاري مي‌کند و شرف انقلابي و ايماني خود را زير پاگذاشته و نوکرصفتي مي‌کند، مقصر اين اتفاقات است.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين ادامه داد: اميرمومنان (ع) فرمودند، «امر به معروف و نهي از منکر را ترک نکنيد، اگر اين واجبات را ترک کنيد پست ترين‌هاي جامعه بر شما مسلط خواهند شد.» گاهي ما با يک انتخاب نادرست ، افرادي را در جايگاه مسئولان جامعه برمي‌گزينيم که نمي‌توانيم پاسخگوي نسل‌هاي آينده خود باشيم.
آيت‌الله عابديني با انتقاد از جايگزين شدن نگاه باندي و حزبي به جاي شايسته سالاري تصريح کرد: نگاه چپي و راستي به جامعه ما صدمات جبران ناپذيري وارد کرده است، جناح گرايي يک بازي کودکانه است تمام مشکل جامعه ما اين است که نگاه مسلماني بر اعمال و رفتار و انتخاب‌هاي ما حاکم نيست، ما بايد غيرت اسلامي، غيرت عدالت خواهي و دلسوزي نسبت به کارگران و مشکلات مردم و غيرت نسبت به بيکاري جوانان داشته باشيم.
وي اظهار داشت: امام علي(ع) مي‌فرمايند، يکي از مشکلات ما اين است که دين را اشرار به اسارت خود درمي‌آوردند ‌و در لباس دين و با موقعيت‌ها و عناوين ديني مردم را در مسيري غير از آنچه مدنظر اسلام است، مي‌کشانند، در اين فضا ما مسئول هستيم و بايد بيدار و بابصيرت عمل کنيم.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين گفت: اينکه مجموعه شما در حوزه فعاليت‌هاي نماز عملکرد برجسته اي داريد، بسيار خوشحال کننده است اما بهتر است که ما اهل نماز و اقامه دين باشيم، يعني از عملکرد و صحبت و ظاهر و رفتارمان، بايد اطرافيانمان متوجه شوند که ما اهل نماز و دينداري هستيم.
وي تصريح کرد: اگر ما اهل نماز واقعي باشيم نبايد در جامعه ما اين باندبازي‌ها، نفوذها و مفاسد اقتصادي و اجتماعي وجود داشته باشد زيرا نماز مانع فحشا و منکرات است و زماني ما اهل نماز هستيم که جامعه ما از فساد و فحشا و ظلم به دور باشد.
آيت الله عابديني بيان کرد: اگر مجموعه مديريتي و مسئولان جامعه ما از تملق گويي و نفوذ و نوکرصفتي به دور باشند و غلظت حضور اين مديران کمرنگ باشد جامعه ما اهل نماز است، اما اگر غلظت اين حضور بيشتر باشد يعني ما اهل نماز و قرآن نيستيم.
نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: خداي متعال مي‌فرمايد بناي من براين نيست که کافران بر مسلمانان مسلط باشند اما خود ما چطور؟ آيا به گونه اي عمل مي‌کنيم که مسير سيطره و سلطه کافران را مسدود کنيم؟ چرا امروز ما بايد به گونه اي عمل کنيم که امنيت و اقتصاد و مباحث پزشکي و دارويي ما به اجانب وابسته شود و براي ما بحران کارگري و دارويي و صنعتي و اجتماعي به وجود آوردند؟
آيت الله عابديني گفت: گاهي شايد وجود افراد نوکرصفت در يک مجموعه يا در جامعه کم باشد اما وجود همين افراد کل جامعه را درگير مي‌کند، ما بايد بتوانيم محيط‌هاي کارگري و توليدي و صنعتي را از اين افراد نوکرصفت خالي کنيم و در برابر فشارهاي منفعت طلبانه ايستادگي کنيم.
امام جمعه قزوين در بخش ديگري از سخنانش گفت: انتخاب سرلشکر سلامي به فرماندهي سپاه پاسداران کل کشور درواقع تودهني محکم ايران اسلامي به سران کشور آمريکا بود که با اهانت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين نهاد نظامي ما را جزو ليست تروريستي قرار دادند.
نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين افزود: درگذشت آيت الله اشکوري که جزو همشهريان قزويني ما هم بودند بسيار سنگين بود، شخصيتي عالم، پارسا و دانشمندي برجسته که به واسطه ايستادگي در مقابل ظلم و ساده زيستي مورد هجمه جريان زر و زور قرار گرفت و هجرت از استان به ايشان تحميل شد.
6012
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه ها گفت:کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است.درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روزهایی تعطیل خواهد شد اما ساعت کاری کارمندان در هفته از 44به 40 ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی 44ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی 4ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز 10درصد کاهش خواهد یافت.

*کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی 5 شنبه تخلف است

به گزارش تسنیم؛محمد چکشیان,معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی  در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش 10درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران،‌ مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات،‌تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی،‌ اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی 3سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمارها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • خداقوت کارگر
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • صنایع کم‌آب می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • صنایع کم‌آبی می‌تواند در قزوین پا بگیرد
  • ارشاد اقناعی