Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:04:33 GMT

تعهد اشتغال گلستان ۱۴۸ درصد محقق شد/ کاهش نرخ بیکاری

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۶۹۸۶

تعهد اشتغال گلستان ۱۴۸ درصد محقق شد/ کاهش نرخ بیکاری

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: در بخش تسهیلات روستایی ۳۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به استان ابلاغ شد که بیش از ۳۱۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به جذب ۹۵ درصدی تسهیلات روستایی گلستان، افزود: با پرداخت این تسهیلات به سه هزار و ۹۰۲ طرح برلی ۶ هزار و ۴۴۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازندرانی با بیان اینکه فقط ۲۶ درصد از این میزان تسهیلات به بانوان پرداخت شده است، ادامه داد: ۵۳ درصد از تسهیلات مربوط به طرح های جدید، ۴۰ درصد به طرح های توسعه ای و هفت درصد به سرمایه در گردش پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده اشتغال فراگیر گلستان ۴۲۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که فقط ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن جذب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به کاهش ۲.۴ درصدی نرخ بیکاری و افزایش نیم درصد مشارکت گلستان نسبت به سال گدشته خاطرنشان کرد: سال گدشته ایجاد ۲۰ هزار شغل را تعهد کرده بودیم که ۱۴۸ درصد آن تحقق پیدا کرد و برای بیش از ۲۹ هزار نفر در گلستان اشتغال ایجاد شد.

کد خبر 4600303

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود

گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های استان مرکزی در خصوص ساخت مسکن، فضای آموزشی و مسجد، اظهار کرد: تاکنون زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است بنابراین تعهد استان در خصوص ساخت مسکن محقق می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تعهد این استان در افزایش سرانه فضای آموزشی و مسجد گفت: با توجه به اجراطرح‌های مسکونی اقدام ملی و افزایش جمعیتی که در این شهرک‌ها خواهیم داشت و توجه به توسعه سرانه‌های آموزشی و فرهنگی نیز ضروری است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تعهد استان مرکزی برای ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی محقق می‌شود، افزود: برای تحقق این مهم دفتر فنی استانداری و مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان مکلف هستند با همکاری یکدیگر، تیمی در راستای حل موانع موجود و تسریع این امور تشکیل دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده است و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.

مخلص الائمه با بیان اینکه پیش بینی لازم برای تأمین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر شده است، گفت: در ارتباط با طرح شهید سلیمانی که گاهی گلایه‌هایی داشتیم استان مرکزی، نخستین استان است که تأمین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند اختصاص داده که امید است به زودی این موانع رفع شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها شده و از دیگر سو با افزایش قیمت مواجه بود، در صورتیکه سند صادر شود تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: به همان میزان که تأمین زیرساخت‌هایی همچون تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی ضروری است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار بگیرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است، گفت: باید ساخت فضای آموزشی در مسکن‌های ملی آغاز شود تا بتوانیم از ظرفیت خیرین برای تکمیل و توسعه آنها استفاده کنیم.

کد خبر 6062921

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود