Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی اعلام کرد ائتلاف (به اصطلاح) ضدداعش به فرماندهی آمریکا در سال دو هزار و هفده در حملات خود به شهر رقه سوریه دست کم یک هزار و ششصد غیرنظامی را کشت.

در گزارش عفو بین الملل که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است ائتلاف بین المللی ضدداعش به فرماندهی آمریکا در سال دو هزار و هفده در چهار ماه تهاجم نظامی گسترده به شهر رقه که در آن زمان پایتخت این گروه محسوب می‌شد، بیش از یک هزار و ششصد غیرنظامی را کشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داعش شهر رقه واقع در شرق سوریه را در سال دو هزار و چهارده پایتخت خلافت خود اعلام کرد. هشتاد درصد از این شهر در حملات گسترده‌ای که ائتلاف ضدداعش در سال دو هزار و هفده انجام داد، ویران شد.

دوناتلا روورا Donatella Rovera مشاور مدیریت بحران در عفو بین الملل اعلام کرد بسیاری از حملات هوایی و بمباران‌هایی که ائتلاف ضدداعش به رقه انجام داد، دقت لازم را نداشتند و ده‌ها هزار گلوله توپ بدون هدفگیری به سمت این شهر شلیک شدند.

عفو بین الملل تحقیقات خود را در این زمینه با همکاری ایروارز Airwars انجام داده است. ایروارز یک سازمان غیردولتی است که شمار قربانیان غیرنظامی را در حملات هوایی در نقاط مختلف جهان ثبت می‌کند.

گزارشی که عفو بین الملل درباره تلفات غیرنظامی حملات ائتلاف ضدداعش به شهر رقه تهیه کرده، نتیجه ماه‌ها تحقیقات میدانی و تجزیه و تحلیل‌های اطلاعات گسترده از جمله دو میلیون تصویر ماهواره‌ای گرفته شده از رقه است. در این پروژه که نوامبر گذشته توسط عفو بین الملل آغاز شد نزدیک به سه هزار نفر به طور داوطلبانه با عفو بین الملل همکاری کرده و این اطلاعات و تصاویر ماهواره‌ای را با دقت بررسی کرده اند.

دست اندرکاران این تحقیق بی سابقه از کشور‌های اصلی عضو ائتلاف بین المللی ضدداعش به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه خواسته‌اند در عملکرد خود شفافیت بیشتری داشته باشند و مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند.

سازمان عفو بین الملل و ایروارز از نیرو‌های ائتلاف بین المللی ضدداعش خواستند ابعاد تکان دهنده تلفات غیرنظامی و شدت ویرانی حملات خود به شهر رقه را انکار نکنند.

عفو بین الملل در گزارش خود از این مسئله ابراز تاسف کرد که ائتلاف ضدداعش تنها به مسئولیت خود در کشتن یکصد و پنجاه و نه غیرنظامی یعنی حدود ده درصد از کل آمار تلفات غیرنظامیان رقه اذعان کرده است.

دوناتلا روورا تصریح کرد علت اصلی بالا بودن تلفات غیرنظامیان در حملات ائتلاف ضدداعش به شهر رقه، نقایص و شکاف‌های اطلاعاتی بوده است.

این مسئول عفو بین الملل افزود در بسیاری از موارد ساختمان‌های مسکونی در رقه هدف حملات هوایی ائتلاف ضدداعش قرار گرفته اند و در این حملات گاهی کل اعضای خانواده‌هایی که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کردند، کشته شده اند. علت این فجایع آن است که ائتلاف ضدداعش در حملات خود به رقه نظارت و دقت کافی نداشته است.

او افزود اگر پیش از این حملات نظارت و دقت کافی اعمال می‌شد، مسئولان نظامی ائتلاف ضدداعش به حضور غیرنظامیان سوری در این ساختمان‌ها پی می‌بردند و از وقوع این فجایع جلوگیری می‌شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۶۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز به نقل از این مقام آمریکایی مدعی شده است که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد مخابره نشده است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

کد خبر 846437 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه آمریکا و عراق ایالات متحده آمریکا عین الاسد

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد