Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@22:18:56 GMT

امام جمعه طبس: توفان شن از امدادهاي الهي بود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۰۱۰

امام جمعه طبس: توفان شن از امدادهاي الهي بود

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - امام جمعه طبس گفت: توفان شن در صحراي طبس از امدادهاي غيبي الهي بود براي اين مردم و نظام اسلامي که صاحب اصلي آن امام زمان (عج) است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدرضا محمدي روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت سي و نهمين سالگرد واقعه پنجم ارديبهشت شکست حمله نظامي آمريکا در صحراي طبس افزود: شن‌ها شکست خفت بار را در پرونده آمريکاي جنايتکار در طبس به وجود آوردند و برگي به برگ هاي خفت بار و مفتضحانه نظام سلطه به ثبت رساندند همانگونه که برگ زريني در ارزش هاي نظام و انقلاب اسلامي ايجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: امام ما فرمودند آمريکا دشمن درجه يک ملت ها و ملت ايران است و اين جمله نوراني امام راحل که فرمودند هرچه فرياد داريد بر سر آمريکا بزنيد که آمريکا ام‌الفساد قرن است و همه شرارت‌هاي عالم زير سر آمريکاست.
امام جمعه طبس بيان کرد: آمريکا نه تنها در دوران 40 ساله انقلاب اسلامي بلکه در دوره سلطه پهلوي ملعون تمام شرارت‌هايي که عليه اين ملت انجام مي‌شد عمدتا زير سر آمريکا و بعضي هم شوروي آن زمان، انگلستان و اسرائيل بود.
وي افزود: شکر خدا با رهبري هاي امام راحل و نايب بر حقش مقام معظم رهبري همه اين دسيسه‌ها و توطئه‌ها نقش بر آب شد و عزت و سربلندي براي نظام اسلامي به ارمغان آمد.
حجت الاسلام محمدي بيان کرد: آمريکا هر روز به دنبال شيطنت جديدي است اگرچه هرچه در چنته داشته، عليه نظام اسلامي رو کرده و اگر کاري را انجام نداده دليل بر نتوانستن اوست و گرنه هر کاري مي توانست انجام داد.
وي گفت: با وحدت و همدلي ملت، حضور در صحنه، پيروي بي چون و چرا از فرامين رهبر معظم انقلاب، پايبندي به ارزش هاي انقلاب و ارزش محوري و ارزش مداري، ولايت محوري، با بصيرت و دشمن شناسي، امروز مي‌توانيم گامي موثر در گام دوم انقلاب برداريم و بتوانيم الگوي خوبي براي بشريت باشيم.
سرپرست فرمانداري ويژه طبس نيز در اين مراسم گفت: مصوبه احداث موزه عبرت در محل واقعه طبس پيگيري شود و در منطقه طبس به سرانجام برسد تا با توجه به برد جهاني آن از سفيران کشورهاي مختلف براي مراسم گراميداشت پنجم ارديبهشت دعوت شود.
عليرضا خليلي افزود: پس از اقدام شجاعانه مردم ايران در 13 آبان و تسخير لانه جاسوسي، آمريکا به فکر جبران اين شکست شد و عمليات پنجه عقاب را طراحي کرد.
وي اظهار داشت: اين عمليات با برنامه ريزي و هماهنگي هاي زيادي صورت گرفت اما آنها فکر شن ريزه هاي منطقه که مامور خدا بودند را نکردند.
وي گفت: شن ها امکان ادامه ماموريت را از آمريکايي ها گرفت و عمليات آنها به شکست منجر شد، عده اي کشته و بقيه مجبور به فرار شدند.
صحراي طبس در فاصله 130 کيلومتري محور طبس به يزد قرار دارد که آمريکايي ها با ورود به اين منطقه قصد آزادي گروگان هاي خود را در تهران داشتند ولي بر اثر وقوع توفان شن و برخورد هواپيما و بالگردهاي آنها در پنجم ارديبهشت سال 1359 دچار شکست مفتضحانه و سختي شدند.
هر سال به همين مناسبت مراسمي با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و ياد شهيد محمد منتظر قائم فرمانده سپاه استان يزد که در اين محل به شهادت رسيد، گرامي داشته مي شود.
مراسم گراميداشت امسال با حضور سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح، استاندار خراسان جنوبي، قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، جانشين رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و جمعي از مسئولان و قشرهاي مختلف مردم در مسجد شکر و محل واقعه طبس برگزار شد.
7217*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان؛ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود پیام تسلیتی صادر کرد.
 
در متن این پیام تسلیت می خوانیم:
 
خبر ارتحال عالم وارسته و بصیر، مرحوم حاج ماموستا ملااحمد فخری امام‌جمعه سابق جوانرود و مدیر و مدرس برجسته مدارس علوم دینی منطقه موجبات تألم و تأثر اینجانب گردید.
 
آن عالم مجاهد که سوابق درخشان و کم نظیر وی در خدمتگزاری به اسلام عزیز و نظام اسلامی زبانزد است، بیش از چهل سال از عمر خود را در سنگر خطیر نماز جمعه و ‌شورای روحانیت جوانرود به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و دفاع از ارزشهای والای انقلابی پرداخت و به پرورش جمع زیادی از طلاب علوم دینی اهتمام ورزید.
 
نقش آن عالم فرزانه در شکل گیری انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار مسموم گروهک‌های معاند و ضد انقلاب در بحبوحه ایام پر مخاطره دهه شصت، بسیار ویژه و کم نظیر بود و تاریخ و مردم سربلند جوانرود و استان کرمانشاه، رشادتها و ایستادگی آن عالم مجاهد و تقریبی را در پاسداری از نظام اسلامی گواهی خواهند داد.
 
 
آن عالم عامل، علیرغم تهدیدات فراوان و فضاسازی های مستمر ضد انقلاب، تا آخرین لحظات عمر شریف خود هرگز ذره‌ای از آرمانهای خود عقب نشینی نکرد و از یاوران صدیق و وفادار امام راحل و مقام معظم رهبری و منادیان وحدت در عرصه انقلاب اسلامی بود.
 
اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مردم شریف، خانواده معزز و علمای بصیر استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود، برای آن سعید فقید علو درجات و مجالست با نبی مکرم اسلام، ابرار و صلحا و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نمایم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور