Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش تنش در سریلانکا کلیساها بسته مانده‌ و برخی مسلمانان در حال خروج از این کشور هستند. آفتاب‌‌نیوز : با افزایش تنش‌ در سریلانکا پس از بمب‌گذاری‌های مرگبار روز «عید پاک»، هزاران مسلمان شهر بندری «نگومبو» را ترک کردند.
کلیساهای سریلانکا  نیز به دلیل انفجارهای خونین چند روز گذشته، همچنان در سراسر این کشور تعطیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته روزنامه «گاردین»، با گذشت ده سال از پایان جنگ داخلی در سریلانکا، حملات تروریستی روز یکشنبه در این کشور، بار دیگر ترس از بازگشت درگیری‌های فرقه‌ای را افزایش داده است. یک کشیش ارشد در این رابطه گفت: «تا اطلاع ثانوی هیچ تجمع عمومی وجود نخواهد داشت».
از روز چهارشنبه هزاران مسلمان که اکثراً پاکستانی هستند، در پی بروز تهدیدهایی برای انتقام‌جویی، بندر نگومبو را ترک کردند. یکی از این افراد که آماده سوار شدن به اتوبوسی پرجمعیت بود گفت: «به‌دلیل ترکیدن بمب‌ها و انفجارهایی که اینجا اتفاق افتاد، مردم محلی سریلانکا به خانه‌هایمان حمله کردند».
از روز وقوع حملات تروریستی، پلیس سریلانکا شمار زیادی را به‌صورت شبانه بازداشت و مورد بازجویی قرار داده است. پلیس این کشور اعلام کرد یک مصری و چند پاکستانی در میان دستگیرشدگان هستند. روز پنج‌شنبه شمار این بازداشت‌شدگان به ۷۶ نفر رسید.
منبع: فارس
 
طبق بیانیه پلیس، یکی از این افراد بازداشت‌شده با سازمانی تروریستی در ارتباط بوده اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد. دلیل بازداشت یک فرد دیگر، نشر سخنانی با قصد نفرت‌پراکنی در فضای «فیسبوک» عنوان شد.
پلیس سریلانکا روز پنجشنبه گفت «محمد یوسف ابراهیم»، پدر دو تن از بمب‌گذاران را دستگیر کرده است.
بودایی‌ها در جمعیت ۲۲ میلیونی سریلانکا اکثریت هستند و مسلمانان و هندوها و مسیحیان اقلیت‌.  از میان ۳۵۹ فردی که در این بمب‌گذاری‌ها جان باختند، ۳۸ نفر خارجی بودند. ملیّت این افراد بریتانیایی، آمریکایی، استرالیایی، ترکیه‌ای، هندی، چینی، دانمارکی، آلمانی و پرتغالی بود.
داعش با پذیرفتن مسئولیت این حملات تروریستی، هویت عوامل خود را اعلام کرد و گفت این حملات با کمربند انفجاری انجام شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سریلانکا مسلمان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی قاسم‌پور گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت به شیوه‌ی غصب عنوان پلیس، دستگیری این سارقان در دستور کار تیم عملیاتی کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی انتظامی مشخصات ظاهری متهمان و محل عبور و مرور آن‌ها را شناسایی کردند افزود: شیوه‌ی این سارقان به این صورت بود که با معرفی خود به عنوان پلیس از مال باختگان اقدام به اخاذی و سرقت می‌کردند؛ لذا تصویری از متهمان ترسیم و در اختیار تمامی تیم‌های گشت انتظامی کلانتری قرار گفت.

این مقام انتظامی به گشت زنی‌های هدفمند اشاره کرد و گفت: در نهایت با تلاش ماموران کلانتری روز گذشته این ۲ مامور قلابی در زمانی که قصد اخاذی از سه نفر از اتباع کشور همسایه را داشتند، شناسایی که بلافاصله نسبت به دستگیری آن‌ها اقدام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهمان یک دستگاه بی سیم و دستبند و حکم ماموریت جعلی و مبلغ ۴۰ میلیون ریال وجه نقد که به تازگی اخاذی کرده بودند کشف و در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخاذی از شهروندان با عنوان پلیس اعتراف کردند.

وی گفت: تا کنون ۴ تن از مال باختگان شناسایی و در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

سرهنگ قاسم‌پور در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب افراد سود جو باشند و حتما در موارد مشابه، کارت شناسایی و حکم ماموریت پلیس را مشاهده کنید و در صورت مواجهه با چنین مواردی سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پلیس: فوت یک دختر در ساختمان وزرا کذب است
  • پلیس: مرگ یک دختر در ساختمان وزرا بخاطر بی حجابی کذب است/ یک متهم از قرصِ نامعلوم استفاده کرد و فوت شد!
  • پلیس: فوت در ساختمان وزرا کذب است
  • بازداشت ۲ مامور قلابی در تهران!
  • سد و نیروگاه سریلانکا ساخت مهندسان ایرانی آماده بهره برداری شد
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • احداث مگاپروژه سد و نیروگاه در سریلانکا بدست مهندسان ایرانی
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • بازداشت ۷۰ نفر در مناطق آلوده و جرم‌خیز شاهرود