Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:41:24 GMT

رونق تولید نیازمند تعامل و همکاری بین مردم و مسئولان است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۰۷۶

رونق تولید نیازمند تعامل و همکاری بین مردم و مسئولان است

زنجان- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: برای تحقق شعار 'رونق تولید' تعامل و همکاری مردم با مسئولان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است چرا که تحقق رونق تولید موجب پویای، نشاط و شادابی در جامعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ستار صفری شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران قبلی و جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان طارم، تحقق رونق تولید را از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی 40 ساله آمریکا و هم پیمانانش بویژه اقدامات سلطه گرانه آنها در یک سال اخیر علیه ایران، رونق تولید می تواند بهترین عامل بازدارنده در مقابل توطئه ها و اقدامات آمریکا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صفری اظهار داشت: با توجه به حوزه نفوذ گسترده آموزش و پرورش، این سازمان می تواند با تربیت و تامین نیروی انسانی خلاق و توانمند نقش موثر و مفیدی در ایجاد بستر، تبیین و تحقق رونق تولید در کشور ایفا کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم، آموزش و پرورش را یکی از سازمانهای مهم در جهت تبیین راهکارهای رونق تولید برشمرد و تصریح کرد: خانواده بزرگ آموزش و پرورش انتقال دهنده ارزش ها و باورهای دینی و اخلاقی در جامعه بوده و با توجه به ارتباط مستقیم مردم کشور با این مجموعه، می تواند با اصلاح و تغییر نگرش و باورها در بخش رونق تولید گام موثری در جهت توسعه کشور و به تبع آن شهرستان بردارد
وی بر تعیین اولویت ها با توجه به محدودیت های موجود در کشور، تبیین شاخص ها، ارائه برنامه های آموزشی و پژوهشی در پایان سال برای سال بعد، عملیاتی کردن اسناد ابلاغی بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و اجرای برنامه های مربوط به سند ایران 1404، استفاده از ظرفیت های خیرین و مشارکت های مردمی، استفاده از ظرفیت های جوانان و بانوان مطابق با سیاست های دولت، تقویت هماهنگی بین بخشی، گسترش عدالت آموزشی و توجه به حوزه آسیبهای اجتماعی از جمله مواردی بود که مقام عالی دولت در شهرستان بر آنها تاکید کرد.
صفری افزود: انتظار می رود اداره آموزش و پرورش طارم جهت توسعه پایدار در شهرستان، در اجرای موارد فوق تمام تلاش خود را به کار گیرد.
این مسئول بر پژوهش محور شدن مباحث در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: این موضوع باید جزء اولویت های کاری اداره آموزش و پرورش شهرستان باشد تا با تربیت دانش آموزان توانمند، خلاق و عملگرا گام بزرگی در جهت ایجاد اشتغال پایدار درشهرستان برداریم.
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم توجه به حوزه آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش را یکی از انتظارات مهم برشمرد و تصریح کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و تضمین سلامت روانی جامعه می‌شود و در این راستا آموزش‌ و پرورش باید این مهم را در شهرستان طارم نهادینه کند.

**هزینه کردن در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور و استان است
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان زنجان نیز گفت: نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کارآمد و رشد و توسعه جامعه انکار ناپذیر است و هزینه کردن در این مسیر به نوعی سرمایه گذاری برای آینده بهتر کشور و استان زنجان خواهد بود.
علی محمدی موفقیت در آموزش و پرورش را در گرو دور اندیشی و آینده نگری عنوان کرد و افزود: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک نوع آینده نگری در این مجموعه است و ادارت آموزش و پرورش در شهرستانها با تنظیم یک برنامه راهبردی مناسب می توانند اسناد بالادستی و برنامه های راهبردی استانی را جامه عمل بپوشانند.
محمدی اظهار داشت: امیدواریم با توجه به رویکرد جدید دولت با برنامه محوری، نگهداشت و توانمند سازی نیروی انسانی و تعامل درون سازمانی و همچنین برون سازمانی در پیشبرد اهداف سازمانی موفق عمل نماییم و بتوانیم در آینده دانش آموزان خلاق و توانمند تربیت کنیم.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه در حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان 'نقی صفری' به عنوان مدیر جدید آموزش وپرورش شهرستان طارم معرفی و از خدمات ' یعقوب رحمانی ' مدیر پیشین این اداره تقدیر شد.
در شهرستان طارم حدود هشت هزار دانش آموز در 152 مدرسه مشغول به تحصیل هستند که 829 نفر فرهنگی در قالب ستاد و صف وظیفه آموزش این دانش آموزان را بر عهده دارند.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تحقق رونق توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان

‌به گزارش خبرنگار مهر، جلال سلمانی صبح سه‌شنبه در همایش بزرگداشت سعدی، اظهار داشت: توجه به برنامه‌هایی که به معرفی مفاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی ایران می‌پردازد از جمله رویکردهای تحولی آموزش و پرورش استان اصفهان در این دوره است که در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز قرار دارد.

وی افزود: توجه جدی به استعدادهای مختلف دانشجو معلمان مورد اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان و به طور ویژه، ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی قرار دارد و آمادۀ بارورسازی و استفادۀ بهینه از این استعدادها هستیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در آینده، صاحبان همین استعدادها مدیران آموزش و پرورش استان خواهند بود و درصورتی‌که این توانمندی‌ها در دوران دانشجویی بروز و ظهور پیدا کند، آموزش و پرورش خواهد توانست در سال‌های آتی مدیران توانمندی را از این میان برگزیند.

سلمانی تصریح کرد: نمود عینی این رویکرد و استفاده از توان دانشجومعلمان و نومعلمان را می‌توان در نشریۀ پرتو مهر ملاحظه کرد که بخش زیادی از فرایند تولید آن به دست آنان انجام می‌شود و درصدد ارتقای این رویه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت سعدی شیرازی، شاعر پرآوازۀ ایرانی، به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و در آستانۀ هفتۀ فرهنگی اصفهان به همت ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این اداره‌کل و با حضور جمعی از معلمان و دانشجومعلمان برگزار شد.‌

کد خبر 6086395

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان