Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهرستان ارسنجان در نشست شورای اداری این شهرستان، یکی از دغدغه های مردم و مسئولان را مشکل بیکاری دانست و افزود: برای نخستین بار، میزان بیکاری فارس در سال 95 از متوسط کشور که 12و چهار دهم درصد بود کمتر شد و به 11و چهار دهم درصد رسید.
او اظهار داشت: میزان بیکاری در استان فارس در شروع فعالیت دولت یازدهم 16 و هشت دهم درصد بود که این عدد در سال 95 به 11 و چهار دهم درصد، در سال 96 به 10 و هشت دهم درصد و در سال 97 به هشت و 9 دهم درصد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس بیان کرد: در بحث شاخص های فضای کسب و کار نیز استان فارس قبل از سال 95 در رتبه های هجدهم و نوزدهم قرار داشت که ظرف سه سال گذشته و با روندی رو به بهبود، بین رتبه های اول تا پنجم قرار داشت.
رحیمی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: ضرورت دارد که برای تحقق این شعار و همچنین عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه های عملیاتی تدوین کنیم.
وی، جلب و جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ایجاد فضای امن و سودآور برای سرمایه گذار و کاهش زمان پاسخگویی به سرمایه گذار و کاستن از پیچیدگی های اداری را از ملزومات اصلی رونق تولید برشمرد.
او گفت: بر همین اساس، هم اینک در استان اقداماتی از جمله صدور مجوزهای بی نام برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای اداری برای انجام سرمایه گذری آغاز شده و تعدادی مجوز بی نام نیز آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
استاندار فارس افزود: برگزاری نشست های کارگروه رفع موانع تولید، اختصاص اعتبارات و تسهیلات دولتی به ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی از دیگر اقداماتی است که زمینه حرکت در مسیر رونق تولید و ایجاد اشتغال در این استان را فراهم کرده است.

**فاز دوم بیمارستان ولی عصر ارسنجان به زودی عملیاتی می شود
رحیمی، ارسنجان را شهری دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی و برخوردار از مردمی متدین و فرهیخته دانست و گفت: در روزهای آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان ولی عصر (عج) این شهرستان خواهیم بود.
وی افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری و هم افزایی مسئولان و حمایت های مردم، گام های موثری برای رفع مشکلات این شهرستان برداریم.
شهرستان ارسنجان در فاصله 125 کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.
6122 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایجاد اشتغال بیکاری بیمارستان رهبر معظم انقلاب کسب و کار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود

استاندار قم گفت: کندی در تصمیم‌گیری درخصوص حل مشکلات واحدهای تولیدی باعث نابودی آن می‌شود، لذا ادارات قم نسبت به این موضوع با سرعت بیشتری تصمیم‌گیری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری عصر امروز در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: تصمیم‌گیری دستگاه‌های دولتی و اجرایی قم درخصوص برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی باید با سرعت هرچه تمام‌تر انجام شود.

وی افزود: کُندی در تصمیم‌گیری در این حوزه باعث نابودی و مرگ واحد تولیدی می‌شود و این اقدام برخلاف دستور رهبر انقلاب است.

استاندار قم تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار مدیریت استان بوده و ما تلاش خواهیم کرد تا جایی که قانون به ما اجازه داده آن‌ها را حمایت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حل مشکل مردم باید اولویت مدیران باشد، تاکید کرد: فرصت کار کردن یک دولت چهار سال است؛ لذا مدیران استان به این موضوع اهتمام داشته و توجه کنند حل مشکل مردم اولویتشان باشد.

آقامیری عنوان کرد: مدیری که نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت است از قطار خدمتگزاری به مردم پیاده خواهد شد و ما در جابجایی مدیران ناکارآمد اغماضی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • روند تصمیم‌گیری نسبت به حل مشکلات تولیدکنندگان قم تسریع شود
  • اجرای کامل ۷۲ درصد مصوبات اقتصادی سفر رئیس جمهور در لرستان
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس