Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@23:05:12 GMT

مدیریت شهری قزوین از آثار هنری حمایت می کند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۲۲۰

مدیریت شهری قزوین از آثار هنری حمایت می کند

به گزارش ایرنا محمد در افشانی عصر پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس قزوین افزود:یکی از رویکردهای مدیریت شهری به ویژه در شورای پنجم از همان ابتدای فعالیت، حمایت از هنر و هنرمندان بوده و در این راه برنامه های مختلفی را نیز اجرا کرده است.
وی با اشاره به برخی از این اقدامات اضافه کرد: ساخت نخستین خانه تئاتر قزوین که از سال گذشته عملیات اجرایی آن در بوستان ملت آغاز شد هم اکنون با سرعت قابل توجهی به پیش می رود و امیدواریم هرچه زودتر این ظرفیت هنری بزرگ جهت حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در افشانی ادامه داد: همچنین خانه هنرمندان قزوین نیز در محل قبلی مرکز اسناد در هفته فرهنگی سال 97 قزوین افتتاح شد و امیدواریم با تصویب اساسنامه آن به زودی زمینه تجهیز و آغاز فعالیت آن فراهم شود.
وی گفت: در این جشنواره نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تمام تلاش خود را جهت حمایت از هنرمندان به کار بست تا گام های موثری در جهت اعتلای هنر فیلم و عکس برداشته شود.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های فرهنگی بتوانیم هنر قزوین را در رشته های مختلف بومی سازی کنیم تا از این طریق ضمن احیای دوران طلایی هنر قزوین در دهه شصت زمینه معرفی استعدادهای هنری این شهر به کشور و دنیا فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: با برپایی این جشنواره ها، به ویژه در حوزه فیلمنامه نویسی با کشف استعدادهای جوان، از آثاری که معرف ظرفیت های هنری قزوین باشد حمایت مادی و تجهیزاتی خواهد شد.
در افشانی افزود: خوشبختانه هم افزایی خوبی بین دستگاه های فرهنگی استان وجود دارد که باید از آن جهت ارتقای برنامه های هنری نهایت استفاده شود.
7388/6012
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تئاتر جشنواره فیلم شهرداری قزوین هنری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور  پس از بازدید از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری در نشستی با صدور دستورات لازم برای گسترش فعالیت‌های هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری و ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی هنری با کشور‌های مختلف، گفت: هنرمندان، باید سفیران فرهنگی استان باشند. 

استاندار مازندران در این نشست افزود: باید ابزار‌ها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت‌های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه‌های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

‎یادآور می شود، این نشست باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، 

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر