Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، تصمیمات واشنگتن درباره جولان اشغالی در سوریه، انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس و خروج از توافق هسته‌ای ایران (برجام) گامی در جهت بر هم زدن ثبات در منطقه غرب آسیا بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ناریشکین که در کنفرانس بین‌المللی امنیتی مسکو سخنرانی می‌کرد، گفت که این تصمیمات آمریکا مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل بوده و تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد ثبات در منطقه غرب آسیا را تضعیف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، «این اقدامات آمریکا اصل حل بحران‌ها در منطقه از طریق مذاکرات چندجانبه را تهدید می‌کند».

بنا بر این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دسامبر سال 2017 میلادی، اعلام کرد که واشنگتن تصمیم گرفته تا ضمن به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کند.

علاوه بر این، در تاریخ 25 ماه مارس سال جاری میلادی (2019)، ترامپ با امضای یک فرمان ریاست‌جمهوری، در حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حاکمیت این رژیم بر جولان سوریه را به رسمیت شناخت. این تصمیمات واشنگتن با انتقادات جامعه بین‌المللی مواجه شد.

ترامپ همچنین در اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که اعلام کرد رسما واشنگتن را از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌کند و تحریم‌هایی که به واسطه این توافق لغو شده بود را مجددا علیه ایران وضع می‌کند. دولت آمریکا علاوه بر بازگرداندن تحریم‌هایی که بواسطه برجام لغو شده بود، در این مدت تحریم‌های جدیدی را نیز به بهانه‌های مختلف علیه ایران وضع کرده است.

آمریکا همچنین در روز دوشنبه گذشته نیز رسما اعلام کرد که قصد ندارد تا معافیت‌های تحریمی که برای خرید نفت ایران طی شش ماه گذشته در نظر گرفته بود را تمدید کند. این معافیت‌ها که برای 8 کشور کره جنوبی، چین، ژاپن، هند، ترکیه، ایتالیا، یونان و تایوان در نظر گرفته شده بود، در اردیبهشت‌ماه لغو می‌شود.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه علاوه بر این اظهارات در کنفرانس امنیتی مسکو به موضوع ونزوئلا نیز اشاره کرده و گفته است که آمریکا در تدارک یک تهاجم نظامی علیه ونزوئلا است.

وی تأکید کرد که «در حال حاضر چنین نشانه‌هایی وجود دارد اما گذر زمان مشخص خواهد کرد که آیا این توطئه‌های آمریکا به وقوع خواهد پیوست یا عملی نخواهد شد».

ناآرامی‌ها در ونزوئلا از اواخر ماه ژانویه سال جاری میلادی اندکی پس از آغاز دور جدید ریاست‌جمهوری «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم این کشور آغاز شد.

چند روز بعد از شروع این ناآرامی‌ها، «خوان گوایدو» رئیس پارلمان ونزوئلا با اعلام اینکه انتخابات اخیر در این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد، خود را به صورت غیرقانونی رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند که با حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی و متحد آمریکا نیز مواجه شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه واشنگتن ایران مسکو سازمان ملل پایتخت رژیم صهیونیستی سوریه جامعه دولت آمریکا نفت یونان تایوان ونزوئلا انتخابات کشورهای غربی ایران چین خاورمیانه روسیه واشنگتن ونزوئلا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد

رئیس جمهور عنوان کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور رفت.

رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود. هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

رئیسی نیز تاکید کرد: ایران و پاکستان با تقویت همکاری‌های فیمابین قوای مسلح می‌توانند صلح و ثبات را برای دو ملت و منطقه به ارمغان آورند.

فرمانده ارتش پاکستان مرزهای ایران و پاکستان را "مرز صلح و دوستی" توصیف کرد و بر لزوم بهبود هماهنگی در طول مرزهای مشترک برای جلوگیری از به خطر انداختن روابط دیرینه و برادرانه دو کشور همسایه توسط تروریست‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد