Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:34:02 GMT

پرواز سیمرغ‌های جهانی از تالار وحدت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۳۸۵

پرواز سیمرغ‌های جهانی از تالار وحدت

تهران - ایرنا - آیین اختتامیه سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با شناخت برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، مراسم اختتامیه سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر عصر امروز 5 اردیبهشت ماه با حضور مسئولان سینمایی و هنرمندان سینما ساعت 18:30 دقیقه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در تالار وحدت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای چند قطعه از موسیقی فیلم‌های مطرح تاریخ سینما توسط گروه آوازی تهران، اولین برنامه این مراسم پیش از حضور مجری و خیرمقدم به مهمانان بود.
در ادامه کلیپی از برگزاری 4 دوره پیشین برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر پخش شد سپس حمید محمدی که گوینده متن این ویدئو بود، بر روی همان تصاویر از سیدرضا میرکریمی دبیر این رویداد دعوت کرد تا روی سن حاضر شود و گزارشی از این رویداد ارائه دهد.
پس از اتمام صحبت‌های دبیر جشنواره «باران نیک‌رو» روی سن حاضر شد تا برخلاف روند دقایق ابتدایی برنامه‌، عهده‌دار اجرای مراسم باشد. نیک‌رو به اجرای همزمان به دو زبان فارسی و انگلیسی به حاضران در مراسم خیرمقدم گفت و در ادامه به مسئولان برگزاری به‌خصوص سیدرضا میرکریمی دبیر این رویداد دستمریزاد گفت.

**جایزه بخش «نت پک»
مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست از ایران جایزه اول این بخش را از آن خود کرد.
خوشدست پس از دریافت این جایزه با تقدیر از هیأت داوران گفت: دوست دارم این جایزه را به بچه‌های کانون اصطلاح و تربیت اهدا کنم که این فیلم توسط آن‌ها ساخته شد امیدوارم هیچ زندانی در کشور وجود نداشته باشد که بخواهم درباره آن‌ها فیلم بسازم.
وی افزود: من می‌خواستم به معجزه هنر در فیلمم اشاره کنم. این جایزه را به دخترم که قرار است شش ماه دیگر به دنیا بیاید تقدیم می‌کنم.

**جایزه «بین‌الادیان»
سپس داوران جایزه بین‌الادیان معرفی شدند تا با حضور داوران بر روی سن برگزیده این بخش معرفی شود.
«شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی از افغانستان دیپلم افتخار این بخش را دریافت کرد.
نوید محمودی که این جایزه را در نبود برادرش جمشید دریافت کرد و گفت: فیلم به دلیل اینکه محصول مشترک ایران و افغانستان است آن را از کشور افغانستان در این جشنواره شرکت دادیم. در مورد این فیلم دو سال بسیار سخت بر ما گذشت امیدوارم همانطور که فیلم در دنیا با استقبال مواجه شده در ایران هم مورد استقبال قرار بگیرد.

**جایزه منتقدان در بخش «جلوه‌گاه شرق»
در ادامه برنامه دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند بخش جلوه گاه شرق از دیدگاه منتقدان به فیلم «اعلان» از کشور ترکیه و بلغارستان اهدا شد.

**دیپلم افتخار «صلح»
دیپلم افتخار صلح با حضور حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و رضا کیانیان مدیر کاخ جشنواره به «امینه» از کشور سوریه اهدا شد.

**جایزه «محمد امین»
در بخش بعدی مراسم رضا کیانیان درباره جایزه «محمد امین» گفت: افتخار می‌کنم برای بار چهارم برای اهدای جایزه محمد امین روی صحنه می آیم این جایزه، جایزه اخلاق است به این دلیل نام این جایزه محمد امین گذاشتیم که پیامبر ما گفت من نیامدم مگر برای تکامل اخلاق. این جایزه به فیلمی تقدیم می‌شود که دغدغه اصلی اش اخلاق است.
در ادامه جایزه «محمد امین» جشنواره سی‌وهفتم به فیلم «حمید» به کارگردانی اعجاز خان از هند تعلق گرفت.

**جایزه بهترین «فیلم اول»
در ادامه پس از پخش کلیپ معرفی داوران بهترین فیلم اول جشنواره سی‌وهفتم تندیس این بخش به فیلم «جوان روسی» از کشور روسیه رسید.
در این بخش به جای کارگردان، مدیر فیلمبرداری فیلم برای دریافت جایزه روی صحنه آمد و گفت: برای کارگردان این فیلم آرزوی موفقیت می‌کنم که در این همه بتواند فیلم‌های بهتری بسازد.
کارگردان این اثر هم یک پیام ویدیویی برای جشنواره ارسال کرده و از دریافت این جایزه ابراز خرسندی کرد.

**جوایز بخش «جلوه‌گاه شرق» (سینمای آسیا)
در بخش بعدی داوران بخش «جلوه‌گاه شرق» روی سن حاضر شدند تا برگزیدگان این بخش معرفی شوند.
جایزه بهترین فیلم کوتاه آسیایی به «قربانی» ساخته مهدی محمدنژادیان از ایران تعلق گرفت.
محمدنژادیان پس از دریافت جایزه‌اش گفت: سالیانه تعداد زیادی از کودکان در سراسر کشور قربانی تجاوز می‌شوند و من سعی کردم به سهم خودم صدای آنها باشم.
تندیس بهترین کارگردانی آسیایی هم به هو منگ کارگردان فیلم سینمایی «عبور از مرز» از کشور چین اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین فیلم بلند آسیایی هم به فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی از کشور افغانستان اهدا شد.
نوید محمودی تهیه‌کننده این اثر اظهر کرد: من سی و چهار سال است در ایران مهاجر هستم برخی از قوانین دست محبت ما را به هم بسته است به مهاجرین محبت کنید چون بی ‌سرزمینی غم بزرگی است. امیدوارم فیلم بعدی ما در فجر ملی باشد تا در بخش‌های مختلف هنر دوستان ما مورد تقدیر قرار بگیرد.
تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی به «جای خالی دوست» به کارگردانی محمدعلی طالبی از کشور ایران رسید.
طالبی در پیام ویدیویی که برای این جشنواره ارسال کرده بود عنوان کرد: این جایزه را به نیلوفر روزبهانی اهدا می‌کنم که به همراه دوستش از پلی در اصفهان پرید تا خودکشی کند ولی به طرز معجزه‌آسایی زنده ماند. از همه نیلوفرهای ایران می‌خواهم به زندگی فکر کنند زندگی با همه سختی‌ها شیرین است.
نیلوفر روزبهانی در این بخش روی صحنه آمد و جایزه را دریافت و از محمدعلی طالبی بابت این جایزه سپاسگزاری کرد.

این خبر در حال تکمیل شدن است.
فراهنگ**9246**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فيلم فجر 97 جشنواره جهاني اختتاميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«احمد» در هند جایزه گرفت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزای علم و فناوری آنا، این دوره از جشنواره در بخش مستندهای 60 دقیقه ای به مستند «احمد» به تهیه کنندگی یوسف ترابی‌نژاد و کارگردانی اعظم مرادی جایزه داد، پرتره جوانی به نام «احمد» که علی‌رغم محدودیت‌های فیزیکی، ذهنی بلندپرواز و همتی بلند دارد و داستان زندگی‌اش به معجزه می‌ماند.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های معلولین we care هند هر ساله باهدف افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به معلولیت، برطرف‌کردن تصورات غلط و تعصبات در مورد افراد معلول و ایجاد تغییرات نگرشی و رفتاری برگزار می‌شود.

این جشنواره بر اساس کنوانسیون سازمان ملل به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بین‌المللی یونسکو قلمداد شده که باهدف افزایش سطح آگاهی درباره حقوق معلولان سراسر جهان و تشویق نهادها، سازمان‌ها و هنرمندان در حوزه‌ معلولان فعالیت می‌کند.

«احمد» پیش‌ازاین نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور داشته و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حقیقت، جشنواره بین‌المللی بیگ سین لندن، ‌ یازدهمین جشنواره مستند بنگلادش، پنجمین جشنواره فیلم مارتینیک فرانسه و منتخب پنجمین دوره از جشنواره Over-the-Rhine International Film Festival آمریکا بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره «قهرمان ایران»
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو