Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:26:55 GMT

مدارس کانکسی آستارا برچیده می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۶۵۱

مدارس کانکسی آستارا برچیده می شود

آستارا - ایرنا - مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان گفت: سه مدرسه کانکسی در مناطق روستایی آستارا فعال است و به زودی این فضاهای آموزشی برچیده و به جای آنها ساختمان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی دقیق روز پنجشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: در سال گذشته 180 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مدارس گیلان اختصاص یافت و بخشی از آن به تکمیل هنرستان 12 کلاسه فاطمیه و مقاوم‌سازی دبستان شش کلاسه شهید مسعودپی آستارا هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: اولویت سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور تکمیل طرح های نیمه تمام است و در آستارا تجهیز و توسعه دبستان شش کلاسه دهخدا، سالن ورزشی مدرسه لطف‌اللهی و دبستان 9 کلاسه فردوسی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان بیان کرد: امسال برای استانداردسازی سیستم گرمایشی دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی آستارا سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و با توجه به نیاز کارگاه هنرستان حاجی‌عباسی این شهرستان به مقاوم‌سازی، باید هزینه آن از محل اعتبارات ملی تأمین شود.
فرماندار آستارا هم گفت: اعتبارات این شهرستان برای تکمیل طرح های نیمه تمام کافی نیست و برای جذب اعتبارات ملی با مشارکت مسئولان کشوری تلاش می کنیم.
حسن رستم‌زاد افزود: طبق بررسی ها حدود 15 واحد آموزشی شهرستان آستارا به نوسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد و از بنیادهای برکت و علوی در این خصوص درخواست کمک شده است.
وی گفت: بنای برخی مدارس، مستهلک و تخریبی است و انتظار داریم اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گیلان برای نوسازی مدرسه فردوسی سیبلی و برچیدن مدارس کانکسی شهرستان آستارا اقدام کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع است و 17 هزار دانش آموز در 150 مدرسه آن تحصیل می کنند.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدارس كانكسي گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود

میثم الوان پور با اشاره به ایام تعطیلات نوروزی و حضور پرشمار مسافران در نقاط مختلف گردشگری آستارا اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهر گردشگرپذیر است زباله تولیدی در ایام تعطیلات نوروز به ۱۵۰ تن افزایش یافته است و پاکبانان زحمتکش و پرتلاش شهرداری با وجود کمبود نیرو به صورت دو شیفت در حال جمع‌آوری پسماند شهری هستند.

وی با بیان اینکه این میزان تولید و دفع زباله در آستارا به علت گردشگر پذیر بودن شهر در اوج مسافرت‌ها به حداکثر ظرفیت خود می‌رسد، تصریح کرد: شهرداری آستارا برای بهبود نظافت شهری با کمبود نیروی پاکبان مواجه است و در همین رابطه نسبت به جذب نیروی پاکبان اقدام خواهیم کرد.

شهردار آستارا گفت: زباله‌های تولیدی روزانه در حاشیه روستای داداش آباد آستارا در یک محدوده ۱۷ هکتاری محصور و دفن می‌شود.

الوان پور خاطرنشان کرد: بندر زیبای آستارا که در شمال غربی گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد از مناطق گردشگرپذیر ایران اسلامی است، اما میزان بالای تولید زباله در آن، بخصوص در روزها و فصول پرمسافر سال به حد هشدار می‌رسد.

وی خواستار همکاری بیشتر شهرداری لوندویل، بخشداری‌های آستارا و لوندویل و همچنین مجموعه دهیاران شهرستان در این زمینه شد و تأکید کرد: تمامی خدمات مربوط به دفن زباله آستارا بر عهده شهرداری این شهر است در حالی که در این رابطه نیازمند همکاری بیشتر همه دستگاه های اجرایی مرتبط، دهیاری‌ها، بخشداری‌های آستارا و لوندویل هستیم.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ تن زباله روزانه در ایام پیک مسافری در آستارا تولید می شود
  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • بهسازی و شاداب سازی یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • اسکان بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس شهرستان برخوار
  • احداث ۱۰۴پروژۀ آموزشی در لرستان