Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بارسلونا با پیروزی آسان 2 بر صفر برابر آلاوس گام بزرگی برای رسیدن به بیست‌و‌ششمین قهرمانی‌اش در لالیگا برداشت اما با آنکه یک دست‌شان روی جام قهرمانی لیگ است از حالا به فکر بازی چهارشنبه با لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند. سه قهرمانی پیاپی رئال‌مادرید در اروپا، چنان توفانی در بارسلونا ایجاد کرده که اگر همراه با جام اروپایی نشود، درخشش داخلی آنها به چشم نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌گانه رویای بارسلونا است و امیدها به این تیم که در سال‌های 2009 و 2015 به چنین دستاورد بزرگی رسیده، زیاد است اما باید ابتدا از سد تیم یورگن کلوپ عبور کنند که رقابتی سخت و تنگاتنگ برای قهرمانی لیگ برتر با منچسترسیتی دارد.

ارنستو والورده برای بازی تیمش با آلاوس به سه بازیکن اصلی خود، لیونل مسی، خوردی آلبا و ایوان راکیتیچ استراحت داد و علاوه بر آن فرصت را در اختیار بازیکنانی گذاشت که می‌توانند در صورت لزوم برابر قرمزهای آنفیلد به میدان بروند. شاید شاخص‌ترین بازیکنی که در ترکیب اصلی والورده نیست اما می‌تواند باشد، آرتورو ویدال است. او مقابل آلاوس روند خوب اخیر خود را ادامه داد و ثابت کرد می‌تواند در نبرد بی‌پایان برابر امثال جورجینیو واینالدوم، فابینیو و جوردن هندرسون حاضر باشد. سختکوشان لیورپولی شاید آرتور، استاد پاس بارسلونا را گیر بیندازند و از بازی بیرون کنند اما ویدال می‌تواند از هم‌تیمی‌های خوش‌فکر و باتکنیک خودش دفاع کند. این هافبک شیلیایی می‌تواند به‌جای آرتور هم بازی کند که البته بعید است، یا در کنار او بازی کند اگر والورده تصمیم بگیرد محتاط‌تر عمل کند. قربانی هم فیلیپه کوتینیو خواهد بود که بازی مقابل تیم سابقش را از دست می‌دهد یا عثمان دمبله.

این دو بازیکن در مندی سوروسا در ترکیب اصلی قرار گرفتند که اتفاقی عجیب بود چون هر دو معمولا در سمت چپ حمله بازی می‌کنند و البته هیچ‌یک چشم‌نواز بازی نکردند. دمبله بعد از بازگشت از مصدومیت هنوز فرم ایده‌آل خود را پیدا نکرده. بال فرانسوی گاهی در این فصل خیره‌کننده بوده اما مثل اینکه هر بار مصدوم می‌شود دوباره باید از خانه اول شروع کند. سرعت و تکنیک او باعث می‌شود همواره خطرناک باشد اما والورده باید عاقلانه تصمیم بگیرد و به اندازه او به قدرت بدنی ویدال اهمیت بدهد.

درباره کوتینیو هم هرچه کمتر گفته شود، بهتر است. با وجود گل فوق‌العاده‌اش به منچستریونایتد، هنوز کمی گیج به‌نظر می‌رسد. بعد از ژست زشتی که مقابل هواداران بارسا در آن بازی گرفت و البته واکنش آنها در برد اخیر مقابل رئال‌سوسیداد را به‌همراه داشت، همه چیز عادی شده اما در این بازی پاس‌هایش بیش از حد ضرب داشت و شوت‌هایش از محاسبه لازم بی‌بهره بود.

دقت و خونسردی کارلس آلنیا 21 ساله برای زدن گل اول روی پاس سرجی روبرتو و هوشیاری لوییس سوارس می‌توانست درس خوبی برای هافبک برزیلی باشد چون اواخر بازی، فوق‌ستاره تعویضی بارسا، لیونل مسی، پاسی عالی برایش مهیا کرد و ناتوانی‌اش در گلزنی او را دلسرد کرد. بازی البته آن موقع تمام شده بود چون دقایقی بعد از گل اول، لوییس سوارس گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد؛ گام بلند بارسلونا به سوی قهرمانی لالیگا، اما همه چشم‌ها به لیگ قهرمانان است.

منبع: سایت گل

نکات آماری

لوییس سوارس با 131 گل در کنار لادیسلائو کوبالا در رده سومین گلزنان برتر تاریخ باشگاه بارسلونا قرار گرفت.

بارسلونا نخستین تیمی است که در پنج بازی متوالی در خانه آلاوس گل نخورده.

در میان مدافعان لالیگا تنها خوردی آلبا با 14 پاس گل نسبت به هم‌تیمی‌اش، سرجی روبرتو با 7 پاس گل آمار بهتری دارد.

آلاوس در شش بازی آخر خود برد نداشته (2 تساوی و 4 باخت) و این بدترین روند تیم از زمان مربیگری آبلاردو فرناندس است.

آرتورو ویدال در این بازی 25 دوئل با بازیکنان حریف داشت که در 16تا برنده بود، این رقم در میان بازیکنان بارسا در رقابت‌های مختلف این فصل یک رکورد است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا لالیگا اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب: ژاوی می‌خواهد بماند

به گزارش "ورزش سه"، بعد از شکست دیشب بارسا از رئال در ال‌کلاسیکو، بسیاری کار ژاوی را تمام شده می دانند. در واقع خود او نزدیک به سه ماه پیش گفت که در پایان فصل از بارسا خواهد رفت و در نشست های خبری اخیر خود نیز روی این تصمیم پافشاری کرده است.

در حالی که به نظر نمی رسد او تغییر عقیده بدهد، کیم دومنک، خبرنگار نزدیک به بارسلونا، شب گذشته در ال‌چرینگیتو ادعای حالبی مطرح کرد. او گفت در صحبت با یکی از اطرافیان نزدیک ژاوی مطلع شده که هنوز جدایی او قطعی نیست و ژاوی همچنان دوست دارد به کارش در بارسا ادامه دهد. 

او که تا 2025 قرارداد دارد و بندی نیز به او اجازه تمدید تا 2026 می دهد، حتی بعد از شکست برابر پی اس جی و رئال مصمم تر برای ادامه کار شده ولی برای ماندن شروطی دارد که آنها برای در جلسه با خوان لاپورتا مطرح خواهد کرد.

مدیریت بارسلونا به دلایلی چون مشکلات اقتصادی تمایلی برای جدایی ژاوی ندارند و معتقدند او در حال حاضر بهتر از هر کسی می تواند بارسلونا را هدایت کند. لاپورتا سعی دارد هر طور شده ژاوی را منصرف کند و حال به نظر می رسد ژاوی نیز بی میل به ماندن نیست.

دیگر خبرها

  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • پاری سن ژرمن با آتش بازی دمبله و ام‌باپه به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه؛ پاریس به قهرمانی نزدیک و نزدیک ‌تر شد
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • نخست وزیر پشت ژاوی در آمد!
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • ژاوی در یک قدمی تغییر نظر و ماندن در بارسلونا
  • ادعای عجیب: ژاوی می‌خواهد بماند