Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@01:49:26 GMT

67 میلیون دلار خرما از فارس صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۸۳۴

67 میلیون دلار خرما از فارس صادر شد

به گزارش ایرنا سید رضا ساداتی، پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی توسعه صادرات خرما در کازرون بیان داشت: این میزان صادرات در مقایسه با سال 96 از نظر وزن 21 درصد و به لحاظ ارزش مالی حاکی از 35 درصد افزایش است.
وی، در مورد مشکلات صادر کنندگان این محصول در فارس گفت: موضوع تعهد پیمان سپاری نقل و انتقال ارز حاصل از صادرات خرما، عدم فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی، عدم برند سازی استاندارد، شیوه بسته بندی این محصول و نگهداری آن در مکان های غیر مناسب و فعال نبودن انجمن ملی خرما از جمله مشکلات فعالان این عرصه به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار شهرستان کازرون هم در این نشست اظهار داشت: این شهرستان یکی از مناطق عمده تولید خرما در استان فارس محسوب می شود از این رو تامین آب مورد نیاز نخلستان های کازرون به ویژه در بخش خشت و کنارتخته ضروری است.
داریوش دهقان افزود: انتقال آب از طریق سد رئیسعلی دلواری در استان بوشهر برای بخش های نام برده و همچنین لایروبی سد چروم در منطقه خشت در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون نیز بیان کرد: این شهرستان دارای پنج هزار و 971 هکتار نخلستان با 932 هزار اصله درخت خرماست و تولید سالانه این محصول 37 هزار و 348 تن است.
حمید رشیدی با بیان اینکه خشت و کنارتخته و منطقه بالاده کازرون از عمده مناطق تولید خرما در استان فارس است، افزود: حدود ۸۰ درصد محصول این شهرستان به صورت رطب، ۱۵درصد خرما و مابقی به صورت خارک برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون ادامه داد: 80 درصد محصول خرمای کازرون از نوع کبکاب، 10درصد زاهدی و 10درصد دیگر از نوع قندی، خاصویی، شیخعالی، مکتیو، پیارم و مجول است.
رشیدی بیان کرد: سالانه حدود 2 هزار و 960 تن محصول خرمای این شهرستان در این منطقه بسته بندی و علاوه بر ارسال به سایر استان ها به کشورهای روسیه، هند، ترکیه، عراق و امارت متحده عربی صادر می شود.
او گفت: هم اینک 25 واحد سردخانه با ظرفیت 25 هزار و 700 تن در این شهرستان فعال است و از چهار واحد بسته بندی خرما با ظرفیت 9 هزار و 300 تن، 2 واحد آن غیر فعال است.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارز ترکیه خرما دلار وزن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت گندم از ۳ هزار هکتار اراضی آبی بوشهر، گفت: پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود کیهان صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سطح زیر کشت گندم در شهرستان بوشهر را 18 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت 15 هزار هکتار اراضی آن به‌صورت دیم است که به سبب کاهش بارندگی در فصل زمستان و پاییز گذشته محصول این اراضی از بین رفت.

وی با اشاره به اینکه محصول 15 هزار هکتار اراضی گندم دیم شهرستان بوشهر به‌صورت 100 درصد خسارت دیده است گفت: از 3 هزار هکتار اراضی تحت پوشش کشت گندم آبی اکنون عملیات برداشت آن آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر با اشاره برداشت بین 1.5 تا 1.7 تن در هر هکتار اراضی گندم آبی اضافه کرد: در 3 هزار هکتار تحت پوشش گندم آبی بوشهر پیش‌بینی تولید 4 هزار تن محصول گندم از آن اراضی شده است.

کیهان سطح کشت جو آبی را 110 هکتار دانست و بیان کرد: 50 هکتار این اراضی در منطقه چاهکوتاه بوشهر و مابقی در منطقه حله قرار دارد که عملکرد برداشت در هر هکتار به میزان 2 تن شده است.

وی اضافه کرد: برداشت غلات در بوشهر تا خرداد ماه ادامه دارد.

.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • شارژر بی‌سیم Anker با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت