Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:45:52 GMT

سرما 4500 هکتار از باغات و مزارع ساوه را از بین برد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۹۱۱

سرما 4500 هکتار از باغات و مزارع ساوه را از بین برد

«حسن شریفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین سطوح باغی سرمازده در بخش نوبران و بخشی هم در حوزه بخش مرکزی شهرستان ساوه است.
به گفته این مسئول از نظر حجم تولید، 20 هزار تن محصول با سرمازدگی باغات و مزارع از بین رفته است.
شریفی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، حجم خسارت های سرما به باغات و مزارع شهرستان ساوه افزون بر یک هزار و 840 میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: در سرمای اخیر یک هزار هکتار از باغات پسته، 800 هکتار بادام، 300 هکتار سیب درختی، 200 هکتار درختان گوجه سبز، 250 هکتار زردآلو، 500 هکتار باغ انگور و 450 هکتار درختان گردو نیز از بین رفتند.
وی افزود: در حوزه مزارع و صیفی جات نیز 2 هزار هکتار از مزراع طالبی که به تازگی زیر کشت رفته بود و همچنین 110 هکتار از مزارع کلزا در سرمای شدید 2 شب گذشته از بین رفت.
شریفی گفت: در 2 شب گذشته (سه شنبه و چهارشنبه) دمای هوا در نوبران به پنج درجه زیر صفر و در غرق آباد نیز به منفی 3.2 کاهش یافت ضمن اینکه دمای سطح خاک در غرق آباد منفی پنج و در دشت بیات نوبران هم منفی 6 درجه زیر صفر بود که باعث تخریب سطح چشمگیری از باغات و مزارع شهرستان ساوه شد.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین زراعی و سطوح باغی است و سالانه ظرفیت تولید 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
9921/6539/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی جهاد کشاورزی زمین سرما هکتار 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد