Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:18:35 GMT

سیاست کلی مسئولان قم حمایت از سرمایه گذاران است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۷۹۳۷

سیاست کلی مسئولان قم حمایت از سرمایه گذاران است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استاندرای قم، بهرام سرمست عصر پنجشنبه در نشستی با اعضای صنف بنکداران استان با تقدیر از همکاری این صنف در تامین ارزاق و کالاهای اساسی استان، اظهار کرد: این صنف در جریان ارسال کمک های مردمی به سیل زدگان کشور نیز فعالیت ویژه ای داشت.
وی با بیان اهمیت اصناف در تامین کالاهای اساسی، اظهار کرد: اصناف نقش تاثیر گذاری در تنظیم بازار استان دارند که باید در این راستا تحرک، برنامه ریزی و نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اقدام استان در راستای آزادسازی سرمایه گذاری صنف بنکدار و مواد غذایی در شهرک شهاب، اضافه کرد: مسائل موجود در این راستا باید در جلسه ای با مسئولان و ذینفعان آن بررسی و در جهت رفع آن تصمیم های لازم صورت گیرد.
وی نظارت بر عملکرد دستگاه های استان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت استان در دفاع از حقوق اصناف از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.
حدود 35 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه زیرمجموعه اتاق اصناف قم فعال می باشند.
قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و 2.8 درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای 53 هزار تن و سرمایه گذاری 41هزار میلیارد ریال در این استان فعال می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایجاد اشتغال حقوق سرمایه گذاران قم کالاهای اساسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان