Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@00:31:30 GMT

کشف یک الماس نادر از معادن استرالیا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۰۳۰

کشف یک الماس نادر از معادن استرالیا + تصاویر

یک الماس سفید نادر به وزن ۲۸.۸۴ قیراط از معدن الماس «آرگیل» در شرق منطقه «کیمبرلی» در غرب استرالیا کشف شد که گفته می‌شود یکی از بزرگترین الماس‌های سفید کشف شده در جهان است و علت نادر بودن آن شکل تراش خورده آن حین استخراج از معدن است.



شرکت چند ملیتی «ریوتینتو» که مالک معدن آرگیل است در یک کنفرانس خبری نام این الماس سفید را «ارگیل اوکتاویا» گذاشت که علت آن ظاهر هشت ضلعی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت از اعلام قیمت این الماس خودداری کرد.



قرار است این الماس در یک حراجی در بلژیک –مهد الماس جهان-- به فروش برسد.



گفته می‌شود هفته گذشته شرکت «اوکاوانگو» از بزرگترین الماس آبی خود که در «بوتسوآنا» کشف شده است، رونمایی کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: الماس استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را در دهه آینده به میزان ۵۰.۳ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داده و برنامه‌های تسلیحاتی خود را با تاکید بر افزایش موشک، پهپاد و کشتی جنگی تغییر می‌دهد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استرالیا در راستای درگیری احتمالی آمریکا و چین در اقیانوس آرام، به دنبال تغییر رویکرد خود است.

بخش عمده‌ای از این تغییرات از ۵ سال آینده آغاز خواهد شد. این بودجه که توسط ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا اعلام شده، اولویت‌های جدیدی مانند موشک‌های دوربرد را منعکس می‌کند که به اعتقاد این کشور در درگیری احتمالی بین چین و آمریکا ضروری است.

مارلز در یک سخنرانی گفت: «فرض‌های خوش‌بینانه‌ای که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های دفاعی را انجام می‌دادیم، مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون ویژگی اصلی محیط اطراف ما عدم اطمینان و تنش و رقابت استراتژیک بین آمریکا و چین است».

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که روابط پکن و واشنگتن در سال ۲۰۲۴ با آشفتگی‌های جدیدی همراه شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه درگیری‌های تجاری دو کشور از جمله دلایل احتمالی افزایش تنش‌ها عنوان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • ببینید | فیلمی نادر از خوردن گل لوتوس توسط ماهی‌ها
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • امن ترین خطوط هوایی جهان کدامند