Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان پارلمان انگلیس درباره وقوع جنگ اتمی در عرصه جهانی هشدار دادند.

کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس اخیراً در گزارشی هشدار داده است به علت شکست همکاری‌های دیپلماتیک بین کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای و همچنین توسعه روزافزون فناوری‌ها و توانمندی‌های جدید، خطر وقوع جنگ اتمی در جهان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوید هاول، رئیس این کمیته از دولت انگلیس خواسته «نگرانی‌های جدی نمایندگان» درباره وقوع جنگ اتمی را در نظر داشته باشد. وی همچنین خواستار افزایش گفتگو و شفافیت بین دولت‌های صاحب سلاح اتمی شد.

این نماینده انگلیسی همچنین هشدار داد مردم جهان هم‌اکنون «به شکل خطرناکی به جهان بدون معاهده‌های کنترل تسلیحاتی نزدیک می‌شوند، چرا که نبود چنین توافق‌نامه‌هایی راه را برای رقابت‌های تسلیحاتی باز می‌کند و خطر استفاده از سلاح اتمی را نیز افزایش می‌دهد».

گزارش کمیته روابط بین‌الملل مجلس اعیان انگلیس درباره خطر وقوع جنگ اتمی چند ماه پس از آن منتشر می‌شود که آمریکا و روسیه یکی از مهمترین توافق تسلیحاتی بین دو کشور را لغو کردند.

آمریکا ماه فوریه به بهانه اینکه روسیه مفاد پیمان موشکی بین دو کشور را نقض کرده است، اعلام کرد واشنگتن از دوم فوریه سال جاری اجرای تعهدات خود در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد (INF) را تعلیق و فرآیند خروج از این معاهده را که شش ماه طول می‌کشد، آغاز می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز تأکید کرد این اقدام واشنگتن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و مسکو نیز اجرای تعهدات این توافق‌نامه را متوقف می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین افزود مسکو تسلیحات میان‌بُرد جدید طراحی خواهد کرد. او در واکنش به خروج آمریکا از پیمان مذکور، با طرح پیشنهادی وزارت دفاع روسیه برای آغاز ساخت موشک‌های میان‌بُرد با سرعت مافوق صوت موافقت کرد.

شایان ذکر است، ۳۲ سال پیش، رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را امضا کردند. هدف از این پیمان انهدام همه موشک‌های کروز و بالستیک آمریکا و روسیه که از زمین پرتاب می‌شوند و موشک‌هایی که بُرد آن‌ها بین ۵۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر است، بود. واشنگتن ماه‌هاست که مسکو را متهم می‌کند با مستقر کردن موشک‌های نواتور M. ۷۲۹۹ در زرادخانه نظامی خود، این توافق را نقض کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا روسیه انگلیس تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند

سخنگوی دولت روسیه طی اظهاراتی تحریم‌های جدید غرب علیه بخش تولید فلزات این کشور را محکوم کرد و غیر قانونی خواند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه طی اظهاراتی تحریم‌های جدید غرب علیه بخش تولید فلزات این کشور را محکوم کرد و غیر قانونی خواند.

ایالات متحده و بریتانیا به منظور کاهش درآمدهای صادراتی روسیه، آلومینیوم، مس و نیکل تولید شده در این کشور را هدف قرار داده‌اند.

پسکوف روز دوشنبه ادعا کرد که محدودیت‌های "غیرقانونی" اعمال شده در هفته گذشته برای کشورهایی که آنها را اعمال کرده‌اند نتیجه معکوس خواهد داشت.

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کردآمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت در یک بورس کالای پیشرو در همین روز، تصریح کرد که پس از این ممنوعیت، "بی ثباتی خاصی" در بازار فلزات رخ داده است.

واشنگتن روز جمعه واردات آلومینیوم، مس و نیکل از مبدا روسیه را ممنوع کرد و با لندن برای سرکوب تجارت جهانی این فلزات هماهنگ کرده است.

این تصمیم روی واردات آلومینیوم، مس و نیکل تولید شده در روسیه پس از 13 آوریل 2024 تأثیر می گذارد و بورس های کالای پیشرو در جهان شامل بورس فلزات لندن (LME) و بورس کالای شیکاگو (CME) موظف هستند تجارت این محصولات را ممنوع کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلومینیوم در روز دوشنبه در بورس فلزات لندن تا 9.4 درصد جهش کرد که بالاترین رقم از زمان راه‌اندازی شکل فعلی قرارداد در سال 1987 بود. قیمت نیکل نیز تا 8.8 درصد افزایش یافت.

بلومبرگ گزارش داد که این افزایش قیمت با "نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه تحریم‌ها جریان (صادرات) روسیه را به بازارهای غربی کاهش دهد،" تقویت شده است.

این نشریه افزود محدودیت‌های جدید "ابهامات عمده‌ای"را درباره آینده بازار فلزات جهان ایجاد می‌کند؛ بازاری که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین و کمپین تحریم‌های غرب علیه مسکو تغییر شکل داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • استقرار کروزهای ضد کشتی ایران نزدیک خاک آمریکا
  • کشته شدن 1000 نیروی نظامی اوکراین در حملات روسیه/هشدار گروسی نسبت به وقوع حادثه اتمی در نیروگاه زاپوروژیا 
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • گروسی به ایران، روسیه و اوکراین سفر می‌کند
  • هشدار کوبا درباره تداوم حملات آمریکا و انگلیس به یمن