Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی چای گفت: افزایش قیمت چای برای تشویق چایکاران به تولید محصول با کیفیت‌تر ضروری است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مصطفی سالاری عصر امروز در سومین جلسه کمیته چای در رشت اظهار داشت: باید با استفاده از طرح کاداستر، اراضی و باغات چای خود را ساماندهی کنیم و ضروری است که این امر اولویت امسال ما در استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال افزایش قیمت خرید تضمینی چای ضروری است گفت: می‌توانیم رنج قیمتی 10 هزار تومان تا 16 هزار تومان را برای چای درجه یک و درجه دو قرار دهیم اما اگر کسی خواست برای خرید چای با کیفیت‌تر پول بیشتری پرداخت کند، نباید با مانعی مواجه شود.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی خرید تضمینی چای خاطرنشان کرد: افزایش قیمت چای برای تشویق بیشتر چایکاران برای تولید با کیفیت‌تر این محصول ارزشمند موثر است و کارخانجات چای نیز بدون نگرانی، از چایکاران خرید کنند. 

گیلان| واردات چای خارجی توان رقابت‌پذیری را از چای ایرانی سلب می‌کندقیمت خرید برگ سبز چای درجه 2 به نفع چایکاران گیلان نیستواردات چای و برنج با ارز 4200 تومانی تخلفی آشکار است

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات چای، یکی از اقدامات بسیار خوب دولت جهت حمایت از چایکاران بوده است، افزود: امیدوارم واردات با ارز آزاد همچنان ادامه یابد و نرخ قبلی مجددا وارد بازار چای نشود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: متاسفانه با وجود افزایش قیمت تمامی محصولات در بازار، قیمت چای افزایشی نداشته که این امر موجب دلسردی چایکاران می‌شود و دولت بایستی برای افزایش منطقی قیمت چای تصمیماتی بگیرد.

ذبیح‌الله نیکفر با بیان اینکه ناظران خرید سازمان چای دستمزد پایینی دارند خاطرنشان کرد: حقوق بسیار کم این ناظران، ظلم در حق آنها است و موجب می‌شود که چای با کیفیت در بازار ارائه نگردد، از این رو بایستی فکری به حال وضعیت معیشتی این کارگران شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه اوضاع فعلی بازار چای و هزینه بالای تولید این محصول باعث عدم رغبت جوانان برای ورود به این عرصه شده است گفت: اگر فکری به حال بازار آشفته چای نشود نسل جدید حاضر نیستند که سختی‌های این راه را تحمل کنند و چای بکارند.

اسدالله عباسی با اشاره به اینکه نمایندگان استان‌هایی که تولید چای دارند در تمامی جلسات حمایتی مربوط به چایکاران شرکت می‌کنند افزود: ما آمادگی داریم که برای افزایش نرخ خرید چای و حمایت از چایکاران تمام تلاش خود را به کار گیریم و خواهشمندم که از اوضاع زندگی چایکاران غافل نشوید.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار کرد: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

علی‌آبادی افزود: حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

اولین خودروهای وارداتی ایران‌خودرو تحویل مشتریان شد | «شاین مکس» در دو مدل بنزینی و هیبریدی

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار کرد: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

کد خبر 845098 برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم وزارت صنعت، تجارت و معدن علی آبادی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد