Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان در گفت و گو با يک شبکه خبري روسي گفت که ايران و روسيه به دليل نقش مستقلي که در حمايت از امنيت و ثبات منطقه و براي مقابله با زورگويي آمريکايي ها ايفا مي کنند، بيشتر در معرض هجمه هاي واشنگتن هستند.

به گزارش پنجشنبه شب ايرنا، امير سرتيب حاتمي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان در گفت و گو با شبکه خبري «راشاتودي» در پاسخ به پرسشي مبني بر نقش ايران و روسيه در مقابله با دشمني آمريکا، گفت: موضوع فراتر از ايران و روسيه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع امروز جهان با مساله مهمي روبرو است. مشکلاتي که ترامپ و تفکرات او ايجاد کرده، درست است که ايران و روسيه به دلايل مختلف بيشتر در معرض اين موضوع هستند، اما همه جهان به نوعي با اين مشکل مواجهند.
امير حاتمي با اشاره به ويژگي هاي سياست هاي آمريکا از جمله بي توجهي به اصول انساني و مقررات بين المللي و بي توجهي به تعهدات که پيامدهاي وحشتناکي تا به امروز براي جهان داشته و خواهد داشت، افزود: ايران و روسيه به دليل نقش مستقلشان در منطقه و در حمايت از امنيت منطقه براي ايجاد ثبات و براي مقابله با زورگويي و قلدري آمريکا، بيشتر در معرض تحريم ها و مشکلاتي هستند که آمريکايي ها ايجاد مي کنند.
وي همچنين با تاکيد بر پيشينه طولاني ايران در مقابله با مشکلاتي از اين دست، تصريح کرد: ما چهل سال است که درگير تحريم هاي آمريکايي ها هستيم و تا به امروز هم توانستيم آن ها را شکست بدهيم.
وزير دفاع ايران درباره علت پذيرش برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوي کشورمان، با اشاره به ظلم هايي که آمريکا در طول تاريخ در حق مردم ايران کرده و همچنين فضاسازي هاي گروهک هايي همچون منافقين در غرب، گفت: ما براي اعتمادسازي از بخشي از حقوق خودمان براي مدت مشخصي عدول کرديم و به قراردادي به اسم برجام رسيديم. دولت قبل آمريکا (اوباما) به آن متعهد شد و در شوراي امنيت به تصويب رسيد، اما متاسفانه دولت جديد آمريکا با زياده خواهي جديد که اصولا هيچ ربطي به ادعاهاي واهي قبلي درباره برنامه هسته اي نداشت و به موضوعاتي از قبيل قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران و روابط آن با همسايگان مرتبط بود، از اين توافق خارج شد.
وي در عين حال تاکيد کرد که خروج آمريکا از برجام دستاورد مهمي داشت و براي همه افکار عمومي در ايران و جهان روشن شد که برنامه هسته اي تنها بهانه اي براي آمريکايي ها بوده است.
خبر تکميل مي شود
شبد**9416**1010
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند