Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس گفت: بیمه خسارت سال گذشته چایکاران هنوز پرداخت نشده است که این امر موجب دلسردی چایکاران از ادامه فعالیت می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مهرداد لاهوتی عصر امروز در سومین جلسه کمیته چای در رشت با بیان اینکه جلساتی از این دست در رفع مشکلات موجود در حوزه چای موثر است اظهار داشت: یکی از نتایج خوب این جلسات حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات چای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم که فضای رقابتی بین چایکاران ازبین برود گفت: در صورت از بین رفتن فضای رقابتی، تولید چای با کیفیت و مرغوب کاهش می‌یابد که این به نفع مصرف کنندگان نیست.

وی با تأکید بر اینکه تولید محصول با کیفیت به نفع چایکاران نیز است تصریح کرد: در بازدید از برخی کارخانه‌های چای متوجه شدم که برخی کارخانه داران شرط گذاشتند که اگر چایکاران محصول خوب و با کیفیتی به آنان ارائه دهند، آن را با قیمت بسیار خوبی از آنان بخرند.

گیلان| تنها 25 درصد چای مصرفی کشور تولید داخل استاستاندار گیلان: قیمت خرید تضمینی چای 10 درصد افزایش می‌یابدگیلان| برداشت برگ سبز چای از باغات شمال هفته آینده آغاز می‌شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که واردات چای با نرخ ارز آزاد محاسبه شود زیرا در غیر این صورت چایکاران و همه فعالان در این حوزه متحمل خسارات زیادی می‌شوند که ممکن است قابل جبران نباشد.

لاهوتی با اشاره به اینکه بیمه خسارت سال گذشته چایکاران هنوز پرداخت نشده است تصریح کرد: این تاخیر باعث تاسف است زیرا موجب دلسردی چایکاران از ادامه فعالیت آنان می‌شود لذا ضروری است که این قضیه توسط استاندار و نمایندگان حاضر در این جلسه با جدیت پیگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس ضمن انتقاد از آمار غیر واقعی در حوزه چای افزود: متاسفانه برخی از سودجویان و دلالان با ارائه آمار غیر واقعی قصد بر هم زدن نظم بازار چای را دارند که باید برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به فعالان این حوزه راهکاری در این زمینه اتخاذ شود.

وی با اشاره به حدود 50 هزار تن چای ذخیره شده در انبارها اظهار داشت: اگر روزی این میزان چای وارد بازار شود مشکلات بسیار زیادی را هم برای چایکاران و هم برای ما به وجود می‌آورد لذا ضروری است با برنامه‌ریزی درست جلوی این اتفاق ناخوشایند گرفته شود.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی گراش گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی  را گراش در سیل و طوفان اخیر، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان  برآورد‌ کرده اند.
حسن مرادی افزود: خوابیدگی مزارع گندم، آب گرفتگی مزارع صیفی‌جات، تخریب جاده‌های بین مزارع، خسارت به گرده افشانی نخلستان‌ها و افتادن نخل‌ها از آسیب‌های وارده به کشاورزان گراشی است.
وی بیان کرد: امسال بیشتر مزارع گندم شهرستان گراش به صورت کشت قراردادی بوده است و مزارع بیمه شده‌اند و هزینه‌ی بیمه موقع برداشت محصول از کشاورزان گرفته می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی گراش از کشاورزان خواست برای جمع بندی میزان خسارات وارد شده به شهرستان، با کارشناس‌های جهاد کشاورزی همکاری و محصولاتی که شامل بیمه است را به دفاتر صندوق بیمه اعلام کنند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی