Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:36:25 GMT

افزایش ۱۰ تا ۱۶ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۳۹۹

افزایش ۱۰ تا ۱۶ درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری غروب پنجشنبه در سومین کمیته تخصصی چای گیلان که در سالن استانداری گیلان برگزار شد خواستار تعیین مساحت دقیق باغات چای استان گیلان از طریق تهیه نقشه کاداستر شد.

وی اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور در سال گذشته تهیه نقشه کاداستر برای تعیین مساحت دقیق باغات چای برای کنترل میزان تولید بر اساس یارانه‌ای که پرداخت می‌شود، بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با بیان اینکه اصلاح در میزان نرخ قیمت تضمینی برگ سبز چای درجه یک و دو بیشتر بر روی درجه دو انجام می‌شود، گفت: قیمت خرید تضمینی چای بین ۱۰ تا ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: قیمت برگ سبز چای درجه یک و دو به صورت دقیق در بودجه مصوب شده است و اگر بخواهیم قیمت درجه دو را افزایش دهیم باید از قیمت برگ سبز درجه یک کم شود.

سالاری با بیان اینکه کارخانجات با توجه مصوبات آینده کمیته تخصصی چای می‌توانند برگ سبز چای با کیفیت بهتری را با قیمت بیشتری از چایکاران خریداری کنند، افزود: این کار سبب افزایش رغبت در تولید باکیفیت‌تر چای می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به صادرات چای، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز برای واردات چای توسط دولت حذف شده است و باید پیگیری‌های لازم برای اینکه این ارز مجدداً به چای برنگردد صورت گیرد.

کد خبر 4600380

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی سالاری سازمان چای کشور خرید تضمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • ماجرای افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس / خریداران چه کنند؟
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود سامانه بارشی از عصر فردا به گیلان