Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@06:08:17 GMT

تحلیل معاون وزیر صنعت از تاثیر نوسانات ارز بر بخش تولید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۴۳۹

تحلیل معاون وزیر صنعت از تاثیر نوسانات ارز بر بخش تولید

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز و دارایی‌های واحدهای تولیدی باید ارزش دارایی‌ها به روز شود تا از همین دارایی‌ها برای تامین وثایق برای بانک‌ها بتوان استفاده کرد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرشاد مقیمی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشترک با استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به تکلیف ستاد تسهیل در سال 98 اظهار داشت: ستاد تسهیل در سال رونق تولید تکالیف سنگین‌تری برعهده دارد، به همین منظور هم تصمیم وزیر صنعت بر این شد که مسائل و مشکلات کلی در کارگروه ملی و موارد جزئی در کارگروه استانی مطرح و برطرف شوند که در این راستا تفویض اختیاراتی هم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از موارد در حوزه قانون‌گذاری است که در این شرایط که با تحریم‌ها رو به رو هستیم به طور قطع آرایش ما هم متناسب با تحریم‌ها است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخشی از موضوعات هم مقررات دولتی است که بخش قانون‌گذاری در مراحل پایانی بوده و در بخش مقررات هم کارها درحال انجام است.

مقیمی بیان کرد: 52 جلسه ستاد ملی را با استان‌ها در برنامه داریم که این استان به صورت خاص به سبب اینکه وزیر صنعت معین آن است مد نظر قرار دارد و در بحث مربوط به کارگروه‌ها، ذیل ستاد تسهیل، کارگروه مشترک با گمرک، بانک و سایر مجموعه‌های مرتبط با رونق تولید را داریم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: موانع و مشکلات واحدها باید شناسایی و در این کارگروه‌ها مطرح شود تا بتوانیم تولید را رونق ببخشیم، در حوزه رونق تولید که محور اصلی و سیاست اصلی سال 98 است به طور حتم باید توجهات لازم را داشته باشیم.

وی افزود: درراستای جلوگیری از توقف تولید واحدهای تولیدی، تشکیل کمیته تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی ذیل ستاد تسهیل را ابلاغ کرده‌ایم تا عملا تامین مواد اولیه واحدها را در دستور کار داشته باشیم و شاهد توقف در تولید نباشیم.

افت 2.5 میلیارد دلاری صادرات با وجود 3 برابر شدن نرخ ارز در سال 97+جدولتصمیم دولت و مجلس برای نرخ ارز، "به 14 دلیل، از مبنا" غلط استافزایش نرخ ارز و کاهش بودجه مدارس خارج از کشور را تعطیل نکرد

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: موضوع دیگر بحث توجه به ساخت داخل است که یکی از الزامات مدیریت بازار ارزی کشور استفاده از ساخت داخل است و به طور حتم باید در بحث مربوط به واردات کالا توجه به ساخت و تولید داخل مد نظر باشد البته یکی از فرصت‌های تحریم می‌تواند همین توجه به ظرفیت‌های داخل باشد.

وی ادامه داد: در بحث مربوط به مصوبات اجرا نشده دبیر این کارگروه به طور حتم تحلیل برای جلسه آینده را درنظر داشته باشد و عوامل اصلی مانع اجرای مصوبات باید مشخص شوند تا اگر مشکل مربوط به سطح ملی می‌شود در کارگروه ملی پیگیری و برطرف شود تا با چالش‌ مواجه نباشیم.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: یکی دیگر از تکالیف این است که طرفین تعهد باید به توافقات خود پایبند باشند.

مقیمی با اشاره به تغییرات نرخ ارز گفت: با توجه به تغییر نرخ ارز و دارایی‌های واحدهای تولیدی باید ارزش دارایی‌ها به روز شود تا از همین دارایی‌ها برای تامین وثایق برای بانک‌ها بتوان استفاده کرد.

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت