Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@22:23:33 GMT

کتاب «سکه تقدیر»منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۴۴۳

کتاب «سکه تقدیر»منتشر شد

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، تازه ترین کتاب نعمت الله سعیدی به نام «سکه تقدیر» با موضوع تحلیل سریال «روزی روزگاری» به‌زودی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.
این تحلیل بر اساس مبانی زیبایی شناسی سینمای دینی است که در 184 صفحه منتشر شده است.
در معرفی این کتاب آمده است: "آثاری مثل «روزی روزگاری» را می‌توان از نظر کارکرد مثل شاهنامه فردوسی یا رباعیات خیام و غزلیات حافظ دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان‌طور که شاهنامه زبان فارسی را حفظ کرد سریال‌هایی مثل روزی روزگاری نیز می‌توانند فرهنگ ایرانی را حفظ کنند. اهمیت این سریال بیش از هرچیزی به ایرانی بودن آن بازمی‌گردد."
روزی روزگاری مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو ساخته سال ۱۳۷۰–۱۳۷۱ است که از شبکه اول ایران پخش شده ‌است. داستان این سریال درباره راهزنی معروف به نام مرادبیگ است که مرحوم خسرو شکیبایی نقش آن را ایفا می‌کند.
کتب دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در غرفه شماره 42 راهروی شماره 20 سالن ناشران عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قرار گرفته و آماده بازدید علاقمندان و دوست داران کتاب و کتابخوانی است.

منبع: فردا

کلیدواژه: روزی روزگاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «ای کاش زودتر» نوشته سید احمد رضوی کهن به‌تازگی توسط انتشارات رودآبی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سوالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و … می‌پردازد.

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سوالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب کرد.

این کتاب به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب چاپ شده است.

کد خبر 6079772 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • سند واگذاری استقلال و پرسپولیس منتشر شد + جزئیات | متقاضیان تا چه روزی فرصت دارند؟
  • حتی با چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نمی‌کنیم | یکی بگوید روزی ۳ هزار موشک ایرانی را چگونه ساقط کنیم؟
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • شکارسری با نقدهایش بر شعرهای شاعران به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • «حکمت و حکایت جوانمردی» منتشر شد
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد
  • عکس| بزرگ‌ترین هتل خاورمیانه؛ ساختمان ١۵ طبقه‌ای که روزگاری آسمان خراش بود