Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@01:08:43 GMT

خسارت به ۶۰کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۵۴۶

خسارت به ۶۰کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،امیر امینی، معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی گفت: ۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر به سمت معمولان - ویسیان و خرم آباد بر اثر سیل آسیب جدی دیده است.

 امینی  با اشاره به بازدید محور اصلی پل زال تا خرم آباد افزود: با توجه به حجم سریع بارش فرصت پیشگیری‌های اساسی برای جلوگیری از تخریب‌های سیل فراهم نشده و حجم خسارت در زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه محور‌های جاده‌ای بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد محور پلدختر - خرم آباد به ترمیم اساسی نیاز دارد اظهار داشت: اقدامات مثبتی انجام شده و توان ادارات راه و شهرسازی استان‌ها بسیج شده تا تردد ایمن برقرار شود، اما این یک اقدام موقت و ناپایدار است.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون مطالعات لازم در حال انجام است تا این جاده با حداقل تغییر مسیر به خصوص برای محلی‌های منطقه بازسازی و در صورت نیاز وایانت ایجاد شود.

امینی گفت: برای کمک به استان‌های سیلزده به ویژه لرستان که حجم خسارت‌های آن بالا است در تخصیص اعتبارات و منابع قیر اقداماتی انجام می‌شود و از سهمیه بقیه استان‌ها که تحت تاثیر سیل نبوده اند به لرستان ابلاغ اعتبار شده چنانچه جاده‌ای آماده آسفالت شود این سهمه اعمال خواهد شد.

وی افزود: پل‌های بسیاری بر اثر سیل لرستان از بین رفته و به دلیل گسترش حریم رودخانه‌ها به ویژه کشکان مسیر‌های جدیدی ایجاد شده که برقرار کردن تردد ایمن و ایجاد پل‌ها حدود سه ماه به طول می‌انجامد.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر برخی روستا‌ها راه دسترسی موقت دارند و برخی نیز به دلیل نبود راه از طریق بالگرد امدادرسانی می‌شوند که امیدواریم هرچه زودتر تردد ایمن در این مناطق برقرار شود.

انتهای پیام/ ر

۶۰ کیلومتر از جاده پلدختر - خرم آباد آسیب جدی دیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان

به گزارش «تابناک»، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق کشور خواهد شد.

این سامانه امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران را در بر می‌گیرد.

گستره بارش‌ها فردا چهارشنبه (۲۹ فروردین) به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران می‌رسد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر از جمله مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت ۵۸۰ میلیارد ریالی بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل‌آباد