Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@13:26:05 GMT

عراق و روسيه سند مشترک توسعه همکاري امضا کردند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۸۸۸۷

عراق و روسيه سند مشترک توسعه همکاري امضا کردند

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - عراق و روسيه در پي برگزاري نشست کميسيون مشترک خود، با امضاي يک سند مشترک، بر سر توسعه همکاري و روابط همه جانبه توافق کردند.

به گزارش ايرنا، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد: درپي برگزاري هشتمين نشست کميسيون مشترک عراق و روسيه روز پنجشنبه در بغداد، دو طرف با امضاي يک سند مشترک بر توسعه روابط همه جانبه في مابين در حوزه هاي مختلف توليدي و خدماتي تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين سند مشترک از سوي `محمدعلي الحکيم` وزير امور خارجه عراق و «يوري بوريسوف» معاون نخست وزير روسيه و رئيس روسي کميسيون مشترک دو کشور امضا شد.
اطلاعيه وزارت امور خارجه عراق حاکي است دو طرف توافق کردند موانع توسعه روابط در زمينه تجارت، پولي و بانکي، انرژي، برق، منابع معدني، صنعت، ارتباطات، فناوري اطلاعات، راه و ترابري، کشاورزي، عمران و مسکن، بهداشت، ورزش، فرهنگ، گردشگري، آموزش و پرورش و همکاري در زمينه هاي ديگر را بر طرف و سازوکارهاي لازم را پيش بيني و ارائه کنند.
معاون نخست وزير روسيه روز چهارشنبه براي انجام سفر دو روزه وارد بغداد شد و تاکنون با برخي مقامات اين کشور از جمله `برهم صالح` رئيس جمهوري ديدار و گفت و گو کرده است.
عراق طي نزديک به دو سالي که از اعلام پايان نظامي داعش مي گذرد، شاهد توسعه قابل توجه روابط با کشورهاي مختلف از جمله همسايگان و جهان عرب بوده است.
اين روند در شش ماه گذشته و دوران نخست وزيري عادل عبدالمهدي نخست وزير جديد اين کشور شتاب بي سابقه اي گرفته و بغداد را به کانون رفت و آمدهاي ديپلماتيک و بين المللي تبديل کرده است.
خاورم*4**380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های ایران و پاکستان با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیئت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم، «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: می‌خواهم از تشریف‌فرمایی برادر گرامی خود آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به پاکستان تشکر کنم زیرا چشم ما روشن شد.

وی‌افزود: گفت‌وگوهای مفیدی میان ما و رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه صورت گرفت؛ روابط ما ۷۶ سال سابقه دارد و باید گفت که ایران، اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان ما را به رسمیت شناخت.

نخست‌وزیر پاکستان ادامه داد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

در حال تکمیل... 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد